Най-вредната дума в речника на предприемача

Най-вредната дума в речника на предприемача

Най-вредната дума в речника на предприемача

"Една от най-големите грешки, които съм допускал като предприемач, е прекомерната употреба на съюза "и" когато става въпрос за бизнес стратегии". Това посочва в LinkedIn Раян Франкъл - съосновател и главен изпълнителен директор на нюйоркската компания Verbalizelt. 

Пo думите му "правенето на това и това, и това" води до загуба на концентрация. "Така се занимаваме със стотици неща, но не вършим нито едно от тях както трябва. Последиците са пагубни за бизнеса и сериозно забавят или напълно спъват развитието на компаниите. Защо? Казано просто, времето е най-ценният ни актив. Разкъсвайки се между множество дейности, ние губим възможността да вземаме добре информирани важни решения", продължава предприемачът. 

Той дава пример с двете стратегии за спечелване на клиенти – B2C маркетинг (насочен към клиента) и B2B маркетинг (насочен към бизнеса). Всяка от тях може да бъде реализирана по множество начини. При първия модел, клиенти могат да бъдат спечелени чрез реклами в социалните мрежи. Но кои платформи? Какъв да е размерът на инвестицията? Как да се разграничи успехът от провала? А защо да не се опита и с SEO? Но трябва да се реши кои платформи и ключови думи да се използват, колко да се похарчи – това са само част от важните избори, които очакват представителите на фирмата.

А тези модели са само два от начините за набиране на клиенти. Съществуват още десетки варианти, всеки от които изисква огромен мисловен, финансов и времеви ресурс. "Представете си да се опитвате да приложите няколко стратегии наведнъж – тутакси ще попаднете в ситуация, в която ви липсва достатъчно информация, която да ви напътства в изграждането на стратегията ви, и никога няма да можете да предвидите резултатите, ако инвестирате голям капитал в една единствена стратегия", казва авторът.

"Когато основахме VerbalizeIt, избрахме да се фокусираме върху B2C маркетинга. Опитахме да се представим на клиентите чрез реклама и активност в социалните медии, и SEO, и партньорства с дистрибутори, и същевременно пуснахме на пазара няколко продуктови серии едновременно. Дори се прицелихме в няколко индустрии, за които смятахме, че ще ни осигурят изгоден достъп до клиенти. Правехме прекалено много неща едновременно, прекалено рано. Отне ни месеци да се възстановим и да променим фокуса на усилията си. В крайна сметка се ориентирахме към по-доходоносния B2B маркетинг. За жалост ни отне много време, за да видим ползите от този избор", разказва Франкъл. 

Според него няма нищо лошо в това да се изпробват няколко различни стратегии. Но в даден момент трябва да се впрегне информацията, която предприемачите са събрали, в един конкретен подход. Има вероятност в началото да се направи грешен избор, но няма проблем – в крайна сметка, така е по-добре, отколкото да се разполага с малко информация и да има колебание в коя посока да се тръгне.

"Никога не се колебайте, действайте бързо и не се страхувайте от провала. Изтрийте съюза „и” от речника си и се концентрирайте върху малко на брой, но велики начинания. Бизнесът ще ви бъде благодарен", казва той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ