Идва най-интересният конкурс

Идва най-интересният конкурс

Балансираното управление е ключът към топ 10

Петя Терзиева, директор “Маркетинг и комуникации” в bTV
КАКТО И В ПРЕДИШНИТЕ издания на конкурса, така и тази година очаквам изострена конкуренция между кандидатите за призовите места. Ситуацията в световната икономическа криза диктува нови правила в различните бизнес поприща, които изискват различни подходи и стратегии за задържане на позициите на една фирма на пазара. А това със сигурност трябва да бъде прието като предизвикателство от всеки добър мениджър. Със сигурност мениджърите, които са подходили балансирано между оптимизацията на разходите на компанията и запазването на ключови служители в своите екипи, ще демонстрират добри резултати и съответно ще намерят място във финалната десетка на конкурса. Очаквам в челните позиции и мениджъри, които са запазили по-голям процент от бюджетите си за реклама и не са ограничили маркетинговите комуникации на компанията си. На всички кандидати пожелавам много успех, а също нови бизнес проекти.


ПЕТЯ ТЕРЗИЕВА е директор "Маркетинг и комуникации" в bTV. През 2000 г. завършва Софийския университет с две специалности - връзки с обществеността и журналистика. Има двугодишна специализация по мениджмънт. Кариерата й започва през 1997 г. в рекламна агенция Champions Young & Rubicam. В bTV е от 2001 г., като първоначално работи в отдел "Продажби", а от 2006 г. оглавява "Маркетинг и комуникации".


В кризата печелят най-добрите

Славка Бозукова, изпълнителен директор на “Стандарт нюз”
В кризата печелят най-добрите. Фразата, станала популярна още през депресията в САЩ в началото на миналия век, е валидна с пълна сила и днес. Тази година наградите за топ мениджърите ще бъдат най-изстраданите, но и най-сладките. Едва ли показателят печалба ще има голямо значение. Защото в сегашната ситуация всеки, който успява да плаща достатъчно редовно на доставчиците, държавата и служителите си, заслужава уважение много повече от този, които е правил големи печалби в годините на бурен растеж на строителството. Смятам, че приза трябва да получат шефовете с най-добрите антикризисни мерки. И то не по отношение на намаляване на разходите. Защото, за разлика от държавата, фирмите още миналата година орязаха представителните, свиха офисите си и направиха поне по две вълни съкращения. Магията на успеха сега е в запазване на служителите и увеличаване на приходите. Тези, които намериха пазарната ниша и успяха да се задържат на повърхността, ще ги видим като финалисти в конкурса на списание "Мениджър".


СЛАВКА БОЗУКОВА е изпълнителен директор на "Стандарт нюз" и главен редактор на в. "Стандарт". Работила е във в. "24 часа", БНТ - "Плюс-минус", и в. "Стандарт", където последователно е била репортер, икономически редактор, директор на отдел "Бизнес", зам. главен редактор, а от 2006 г. и главен редактор. През 1999 г. е назначена за директор на дирекция "Връзки с обществеността и протокол" в Министерството на икономиката, а в периода август 2000 - юли 2001 г. е началник на политическия кабинет на министъра на икономиката Петър Жотев. Владее английски език. Омъжена, с един син.

Успешните компании са тези, които работят по-различно

Константин Вълков, програмен директор на “Дарик радио”

Конкурсът "Мениджър на годината" винаги е интересен за мен. Причините са няколко. На първо място вярвам, че всеки трябва да си поставя цели, дори труднопостижими, за да види докъде могат да достигнат човешкият дух и воля за сбъдване на мечтите. Изключително удоволствие е да присъствам на финалната церемония на конкурса, когато виждам номинираните мениджъри, всеки с особен блясък в очите. Независимо как са постигнали успехите в своите компании, къде са учили, къде са живели, на колко години са, всички те са обединени от желанието да бъдат добри мениджъри. И това винаги вдъхновява. На второ място сегашната година е нова възможност. Простете за клишето и изтърканото определение, че кризата е възможност, но това е така. Дори и в отминали твърде успешни години често сме търсили извинение, за да не реализираме един или друг проект, защото времето е неподходящо или начинанието е прекалено рисково. Винаги чакаме за перфектен слънчев ден, който обаче никога не идва. Всеки нов ден носи някаква възможност, независимо дали е помрачен от облаците на кризата, или огрят от слънчевите лъчи на благоденствието. Точно поради тази причина конкурсът "Мениджър на годината" очевидно ще има едно от най-силните си, най-оспорвани издания тази година. Да бъдеш Мениджър на годината по време на криза - това вече е огромно признание. И на трето, но не на последно място конкурсът е интересен за мен, защото винаги съм вярвал, че успешните компании са тези, които се борят срещу статуквото. А именно в тази тежка година единственият начин да успееш е да работиш различно. Очаквам интересни номинации на успешни мениджъри, които са съхранили своите компании, мислейки различно. Така или иначе, ако един мениджър не може да преодолее кризисна ситуация, то е, защото играе според правилата. Очаквам да видя примери на хора, които не играят по правилата. И рискуват.


КОНСТАНТИН ВЪЛКОВ е програмен директор на "Дарик радио" от 2006 г. Магистър по социално-икономическа политика, транспорт и телекомуникации от СУ "Св. Климент Охридски". Специализира по програми на Deutche Welle. Участва в журналистически обучения на Reuters във Великобритания и Южна Африка. Четири пъти специализира в Маастрихт и Брюксел по програми на Европейския журналистически център. От 2001 до 2003 г. е политически кореспондент за България на базирания в Прага онлайн вестник Transitions Online. От 1996 до 2001 г. е интернет редактор в списание "Егоист". През периода 2001-2006 г. е програмен директор на "Ретро радио".

Печелившите решения ще се отличават с оригиналност и практичност

Лазар Малаков, търговски директор на “Инвестор.БГ” АД
Миналата година беше първата цяла година в кризисна среда. Много фирми влязоха в нея вече преструктурирани, други все още довършваха адаптацията си към променливата и несигурна бизнес среда. Предполагам, че борбата с кризата ще е определяща в тазгодишното издание на конкурса "Мениджър на годината" и оценките ще са за успешно развитие на компаниите в условия на труднодостъпни финансови ресурси, намаляващо търсене и потребление.
Журито тази година ще оценява като свръхуспешни:
- тези, които са успели да постигнат ръст и печалба на база на своите управленски решения;
- но и тези, които са съумели да развият бизнеса, да го подготвят за финансови загуби и са загубили през годината... но са загубили в пъти по-малко от основните си конкуренти в бранша.
Убеден съм, че решенията на българските мениджъри отново ще са не само на световно ниво, но и ще се отличават с оригиналност и практичност, рядко срещани в чуждите пазари.   


ЛАЗАР МАЛАКОВ е търговски директор в онлайн медийна компания "Инвестор.БГ" АД. Кариерата му започва през 1998 г. в "Нестле - България", където последно заема позицията бранд мениджър. Последователно работи като маркетинг мениджър в K&K Electronics - България и "Евроком Кабел", а през периода 2004-2006 г. е бранд мениджър за бирените марки Beck's и "Каменица" в българския офис на InBev. През последните три години до назначението си в "Инвестор.БГ" през септември 2009 г. е директор маркетинг в Golden Pages.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ