Конкурсът „Мениджър на годината“ 2020 има своите финалисти
Надпреварата в "Мениджър на годината"2020 достигна до етапа, в който са ясни новите претенденти за титлата. Те са определени чрез специално създадена за конкурса методология и са състезатели от най-висша класа - ръководят едни от най-големите и авторитетни компании в страната ни. Приходите за 2019 г. на управляваните от финалистите компании сумарно са близо 3,5 млрд. лева., а общият брой служители, които осигуряват, са 14 415 спрямо 4937 осигурени лица в компаниите, управлявани от миналогодишните финалисти.
През октомври предстои последният етап на конкурса, който включва оценка на личностните качества на финалистите. Екипите на „Делойт България” ще проведат интервюта с всички финалисти, с техните пряко подчинени и партньори и ще изготвят 360-градусова оценки, които се валидират от Обществен съвет с безукорен авторитет.
За да достигнат успешните лидерски модели до още по-широка публика, да вдъхновяват и да покажат пътя напред, през тази година МИТ Прес продуцира документален филм, посветен на финалистите, на победителя и на партньорите на конкурса. Филмът ще бъде излъчен в националния ефир на bTV през ноември 2020 г.
Имената на десетимата финалистите оповести днес Деница Димитрова, управител на МИТ Прес ООД, издател на списание Мениджър на пресконференция, която се проведе в Хотел Хилтън.
Финалисти в „Мениджър на годината“ 2020 са:
· Владимир Спасов, прокурист на „М+С Хидравлик” АД;
· Владислав Русев, главен изпълнителен директор на Пенсионноосигурително дружество „Алианц България” АД;
· Джордж Маргонис, генерален мениджър на „Филип Морис България” ЕООД;
· Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на „Съдърланд Глобъл Сървисиз България” ЕООД;
· Иван Чернев, председател на УС на „Кауфланд България” ЕООД;
· Иво Куманов, Изпълнителен директор и управител на „НИК Електроникс” ООД, „НИК Смарт Машийнс” АД, „НИК Агро Сървис” ООД;
· Мариела Маджарова, изпълнителен директор на „Телетек Електроникс” ЕАД;
· Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България” ЕООД;
· Николай Николов, управител на „Уърлд транспорт Оувърсийз България” ЕООД;
· Пламен Цеков, съосновател и изпълнителен директор на Scalefocus.
Три от компаниите, финалисти, оперират в сектор „Технологии“, от сектор „Търговия на дребно“ компаниите са две, във финалната десетка попада и по една компания-представител на секторите: „Машиностроене“, „Небанков финансов сектор“, „Аутсорсинг“, „Потребителски стоки“ и „Транспорт и логистика“.
Третият етап, който е и финален от надпреварата, дава 10% от общата тежест на окончателните оценки, по които става класирането за титлата. С най-висока тежест са финансовите резултати – 50% и въведените добри корпоративни практики – 40%, измерени в досегашните етапи, поясни Десислава Киркова, старши мениджър „Клиенти и пазари“ в консултантската компания „Делойт България“. Компанията е автор и изпълнител на методологията, по която провежда селекцията и оценката на кандидатите.
Тази година 40 кандидата от 14 водещи сектора на икономиката подадоха документи за конкурса. 33 от тях преминаха във втори кръг, от който бяха излъчени и 10-те финалисти. Общият приход на управляваните от 33-мата участници във втори кръг компании за миналата година е 6,130 958 млрд. лв. Отчетеният среден ръст в приходите спрямо 2018 г. е 15,74%. Сумарно наетите в тези компании хора са 31 129.
И в тазгодишното издание на конкурса акцент остава надграждането му с морални критерии. Всеки претендент за големия приз е приел Етичния кодекс на конкурса. Документът обобщава ценностите, принципите и отговорните практики, които създават култура на почтеност и ръководят бизнес поведението на кандидатите за конкурса. С подписването му всеки мениджър декларира, че води бизнеса си честно, прозрачно и прилага добри управленски практики.
Генерален спонсор на 13-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1. "Подкрепяме конкурса още от първото му издание и с годините той се превърна в част от нашата политика за корпоративно-социална отговорност, защото гледаме на него като кауза за отличаване и награждаване на добрите бизнес практики", сподели пред финалистите и гостите на пресконференцията днес Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в А1.
Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank , Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , Volkswagen България
„Българският бизнес има нужда от силни и смели лидери, които да водят своите компании напред, особено в този момент. Българският бизнес има нужда от този конкурс, защото той ражда новаторските идеи, които ще ни водят напред.", каза Никола Бакалов, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на един от дългогодишните водещи спонсори на конкурса, Първа инвестиционна банка, който също приветства финалистите.
Медийни партньори на инициативата са: bTV, БТА, БНР, dir.bg, Дарик, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.