Конкурсът „Мениджър на годината“ 2020 има своите финалисти

Конкурсът „Мениджър на годината“ 2020 има своите финалисти

Надпреварата в "Мениджър на годината"2020 достигна до етапа, в който са ясни новите претенденти за титлата. Те са определени чрез специално създадена за конкурса методология и са състезатели от най-висша класа - ръководят едни от най-големите и авторитетни компании в страната ни. Приходите за 2019 г. на управляваните от финалистите компании сумарно са близо 3,5 млрд. лева., а общият брой служители, които осигуряват, са 14 415 спрямо 4937 осигурени лица в компаниите, управлявани от миналогодишните финалисти.

                                      

През октомври  предстои последният етап на конкурса, който включва оценка на личностните качества на финалистите. Екипите на „Делойт България” ще проведат интервюта с всички финалисти, с техните пряко подчинени и партньори и  ще изготвят 360-градусова оценки, които се валидират от Обществен съвет с безукорен авторитет.

За да достигнат успешните лидерски модели до още по-широка публика, да вдъхновяват и да покажат пътя напред, през тази година МИТ Прес продуцира документален филм, посветен на финалистите, на победителя и на партньорите на конкурса. Филмът ще бъде излъчен в националния ефир на bTV през ноември 2020 г.

Имената на  десетимата финалистите оповести днес Деница Димитрова, управител на МИТ Прес ООД, издател на списание Мениджър на пресконференция, която се проведе в Хотел Хилтън.

Финалисти в „Мениджър на годината“ 2020 са:


·         Владимир Спасов, прокурист на „М+С Хидравлик” АД;

·          Владислав Русев, главен изпълнителен директор на Пенсионноосигурително дружество „Алианц България” АД;

·         Джордж Маргонис, генерален мениджър на „Филип Морис България” ЕООД;

·         Димитър Гълъбов, изпълнителен директор на „Съдърланд Глобъл Сървисиз България” ЕООД;

·         Иван Чернев, председател на УС на „Кауфланд България” ЕООД;

·         Иво Куманов, Изпълнителен директор и управител на „НИК Електроникс” ООД, „НИК Смарт Машийнс” АД, „НИК Агро Сървис” ООД;

·         Мариела Маджарова, изпълнителен директор на „Телетек Електроникс” ЕАД;

·         Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България” ЕООД;

·         Николай Николов, управител на „Уърлд транспорт Оувърсийз България” ЕООД;

·         Пламен Цеков, съосновател и изпълнителен директор на Scalefocus.

Три от компаниите, финалисти, оперират в сектор „Технологии“, от сектор „Търговия на дребно“ компаниите са две, във финалната десетка попада и по една компания-представител на секторите: „Машиностроене“, „Небанков финансов сектор“, „Аутсорсинг“, „Потребителски стоки“ и „Транспорт и логистика“.


Третият етап, който е и финален от надпреварата, дава 10% от общата тежест на окончателните оценки, по които става класирането за титлата. С най-висока тежест са финансовите резултати – 50% и въведените добри корпоративни практики – 40%, измерени в досегашните етапи, поясни Десислава Киркова, старши мениджър „Клиенти и пазари“ в консултантската компания „Делойт България“. Компанията е автор и изпълнител на методологията, по която провежда селекцията и оценката на кандидатите.

Тази година 40 кандидата от 14 водещи сектора на икономиката подадоха документи за конкурса. 33 от тях преминаха във втори кръг, от който бяха излъчени и 10-те финалисти. Общият приход на управляваните от 33-мата участници във втори кръг компании за миналата година е 6,130 958 млрд. лв. Отчетеният среден ръст в приходите спрямо 2018 г. е 15,74%. Сумарно наетите в тези компании хора са 31 129.


И в тазгодишното издание на конкурса акцент остава надграждането му с морални критерии. Всеки претендент за големия приз е приел Етичния кодекс на конкурса. Документът обобщава ценностите, принципите и отговорните практики, които създават култура на почтеност и ръководят бизнес поведението на кандидатите за конкурса. С подписването му всеки мениджър декларира, че води бизнеса си честно, прозрачно и прилага добри управленски практики.

Генерален спонсор на 13-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1. "Подкрепяме конкурса още от първото му издание и с годините той се превърна в част от нашата политика за корпоративно-социална отговорност, защото гледаме на него като кауза за отличаване и награждаване на добрите бизнес практики", сподели пред финалистите и гостите на пресконференцията днес Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в А1.

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank ,  Johnnie Walker ,  Bulgaria Insurance ,  Volkswagen България

„Българският бизнес има нужда от силни и смели лидери, които да водят своите компании напред, особено в този момент. Българският бизнес има нужда от този конкурс, защото той ражда новаторските идеи, които ще ни водят напред.", каза Никола Бакалов, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на един от дългогодишните водещи спонсори на конкурса, Първа инвестиционна банка, който също приветства финалистите.

Медийни партньори на инициативата са: bTV,  БТА, БНР, dir.bg, Дарик, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Главнокомандващият Въоръжените сили на Украйна: Русия изпраща по 9000 допълнителни войници на месец
Австралия препоръчва ефективен метод за намаляване на консумацията на алкохол
Производител на дрехи отчете скок на акциите си след като Тръмп похвали спорна реклама на джинси
Германия подготвя фонд от 100 милиарда евро за инвестиции в стратегически активи
На днешната дата, 6 август. Преображение Господне
Истинската причина за прегаряне, за която никой не говори
Светът отбелязва 80 години от от атомната бомбардировка на Хирошима, докато световните сили все още си разменят ядрени заплахи
Как да бъдем по-ефективни в решаването на конфликти в работата?