Български изобретения намаляват сметките за ток с до 50% и предотвратяват катастрофи
Иновативни български изобретения намаляват сметката за ток до 50% и предотвратяват катастрофи на пътя. Това показаха български учени и инженери пред потенциални инвеститори в рамките на финала на образователната програма i-hub. Представени бяха шест иновативни български хардуерни прототипа в София.
Проектът „Феникс енержи" на Борис Ценков е патентован иновативен прототип за снижение на разходите за ток с 50% за загряване на вода в електрическите бойлери чрез използване на излъчваната от електроуредите отпадъчна топлина и акумулирането и като топла вода, пише „Труд“.
„Премос" на Николай Ташев е устройство за прецизна диагностика на носачите на автомобили, предназначено за използване при техническата поддръжка в автосервизите. Устройството би повишило степента на сигурност при експлоатацията на автомобилите.
Wave energy converter на Божидар Найденов и Илиан Иванов е устройство, което улавя и съхранява енергията от морските вълни, и е подходящо за райони с нисък вълнов потенциал.
Динамичен баланс на автомобилите, Николай Генков. Патентованото изобретение, което повишава на безопасността на уличните автомобили и стабилността в завой, скъсяване спирачния път на всички автомобили с над10% и подобряване на динамичните характеристики на спортните автомобили с над 10% .
HutGrip, Богдана Ракова и Детелин Йорданов:Решение за управление и оптимизация на изразходваната енергия в сградите. Състои от набор от облачни услуги като съхраняване, визуализация и анализ на данни, както и изработване на различни сценарии за оптимизация на необходимите процеси. Услугите взаимодействат с контролер - хъб за отчитането на данни от сензорите и другите свързани към него устройства, както и изпълняване зададените сценарии.
SmartHand, Георги Чипов. Ново поколение протеза за ръка, управлявана от биосигнали, която позволява чувствителност за допир. Aктивни сензори улавят миоелектрични сигнали. Амплитудата е много ниска - няколко миливолта, затова се налага усилване (10 000 - 100 000 пъти). Прилагат се няколко аналогови филтри, с които се ограничава честотната лента на сигнала. След това чрез АЦП (аналогово-цифров преобразувател) сигналът се превръща в цифров вид и се записва в паметта на микроконтролера. Там се извършва филтрация и се определя дали имаме съкращение. Ако съкращението е налично, устройството подава команда към двигателя за съответното движение.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.