Колко точно са всички живи същества на Земята?

Група учени от университета  Блумингтън, щата Индиана извърши най-мащабното в историята на нашата планета преброяване на живи същества, съобщава РИА Новости.

В хода на изследването са описани 1 трилион живи същества, населяващи повърхността, океаните, недрата и въздуха на Земята. Това е значително повече, отколкото се смяташе досега, казват учените, публикували пълния отчет от преброяването в научното издание Proceedings of the National Academy of Sciences..

"До неотдавна просто нямахме инструменти, с които да оценим достатъчно точно броя на видовете микроби в околната среда, — пояснява водещият автор на изследването Джей Ленън. — Появата на новите технологии за изучаване на ДНК-молекулите ни позволи да получим достъп до гигантски масив от информация, необходим за решаването на тази задача ".

Общото число на живите видове е по-малко от количеството дървета на Земята, които наброяват около 3 трилиона, изчислили още учените. Това означава, че на всеки три дървета на планетата се пада по един вид бактерия или многоклетъчно същество. Събраните данни са помогнали да се идентифицират редица законономерности, свързващи в мащаб броя на организмите с разнообразието на видовете.

Авторите на изледването смятат,  че 1 трилион е достатъчно достоверна оценка на общото количество видове на Земята. В същото време, от тях са описани и изучени едва 0,001 процента, което говори, че почти нищо не знаем за тайните на живота, особено в най-нисшите им проявления, подчертава РИА Новости.

На днешната дата, 25 юли. Имен ден празнуват Ана, Анна, Анка, Яна
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Деси Стоянова се разделя с bTV и "Преди обед"
Три склада с фойерверки се взривиха край Елин Пелин. Ситуацията е много тежка, обобщи вътрешният министър (допълнена и обновена)
И собствениците на горящите складове не знаят колко хора е имало в тях
Акулите край бреговете на Бразилия дават положителни проби за кокаин
Пеевски изпраща в прокуратурата записите на Петков, Василев и Денков
Времето през август: Идеално за море!