Учени обясниха защо понякога времето "лети"

Учени обясниха защо понякога времето лети

Учени обясниха защо понякога времето "лети"

Американски изследователи откриха защо понякога имаме усещането, че времето лети, а в други случаи - че минава много по-бавно, пише "Дейли Мейл". Екип от университета на Минесота в Минеаполис предлага ново разбиране за това как мозъкът тълкува изминаването на минутите и часовете.

Според учените съхранението на времето в паметта е децентрализирано. То се прави чрез различни връзки в мозъка, които имат свои собствени, отделни темпорални механизми. Когато човек е под стрес например, количеството адреналин в мозъка му се покачва, което повишава неврологичната активност. Тогава времето му минава по-бавно. Обратно, когато се забавлява и върши нещо, което му е приятно, времето естествено минава по-бързо.

Смята се, че напредъкът на учените в тълкуването на преценката на човешкия мозък за скоростта на времето е стъпка напред към откриването на механизъм, с който тази преценка изкуствено и външно ще може да се манипулира. С други думи, ако изследванията стигнат по-далеч би бил открит научен начин да се променя възприятието на хората за времето, което от своя би било мощно психологическо оръжие.

До новите си открития американските изследователи са достигнали чрез експерименти с маймуни. Те са тренирали резус макаци да изпълняват задачи, в които е трябвало да движат очите си между две точки в равен интервал от време – 1 секунда. След 3 месеца тренировки маймуните са движили очите си със средни интервали от 1,003 и 0,0973 секунди. Използвайки електроди, учените са записали дейността на мозъка на животните по време на упражненията. Те са проследили активността на 100 неврона в странична част на кората на главния им мозък, която свързва ума с движението на очите. По-бавното намаляване на активността на невроните е кореспондирало с момента, в който маймуните са надценявали дължината на секундата, докато по-бързото ниво е означавало, че те ще придвижат очите си преди да е станало секунда.