Адвокатите на самоубилия се бивш служител на Boeing искат детайлно разследване на причините за смъртта му

Адвокатите на самоубилия се бивш служител на  Boeing искат  детайлно разследване на причините за смъртта му

Адвокатите на самоубилия се бивш служител на Boeing искат детайлно разследване на причините за смъртта му

Адвокатите на служителя на Boeing, който се е превърнал в информатор и е намерен мъртъв след очевидно самоубийство, го  нарекоха "смел и честен човек с най-висока степен на почтеност".

В момента властите разследват смъртта на Джон Барнет, която изглежда е била причинена от самонараняване, съобщи BBC.

Барнет се e пенсионира през 2017 г., след като е работил повече от 30 години в Boeing. Преди смъртта си той е давал показания по съдебно дело срещу компанията.

Двама от адвокатите му призоваха полицията да разследва изцяло начина, по който е починал. "Джон беше в разгара на показания по делото си за отмъщение на информатор, което най-накрая беше към края си", заявиха Робърт Търкевиц и Брайън Ноулс пред BBС.

"Той беше в много добро настроение и наистина очакваше с нетърпение да остави този етап от живота си зад гърба си и да продължи напред. Не видяхме никакви признаци, че ще посегне на живота си. Никой не може да повярва в това."

Призовавайки официалните власти в Чарлстън, Южна Каролина, да предоставят повече информация за случилото се, те пишат:  "Нито един детайл не може да бъде оставен без внимание."

Адвокатите Търкевиц и Ноулс добавиха, че  Барнет е бил човек, който "много се е грижил" за семейството си, за приятелите си и за Боинг - от пилотите до клиентите му.

От 2010 г. до пенсионирането си по здравословни причини Барнет е работил като мениджър по качеството в завода в Северен Чарлстън, където се произвежда 787 Dreamliner , модерен самолет, използван основно по маршрути на дълги разстояния. Впоследствие той е открит мъртъв в камиона си на паркинга на хотела.

Заради това, че се е заел с дългогодишния си работодател, Барнет е развил посттравматично стресово разстройство (ПТСР) и здравословното му състояние се е влошило, казва брат му пред американските медии.

"Той страдаше от посттравматично стресово разстройство и пристъпи на тревожност в резултат на това, че беше подложен на враждебна работна среда в Boeing, което според нас доведе до смъртта му", каза Родни Барнет. Той  добави, че брат му "очаквал с нетърпение да получи своя ден в съда и се надява, че това ще принуди Boeing да промени културата си".

Мениджърът по качеството беше известен с това, че изразяваше загриженост относно производствените стандарти на американския самолетен гигант, като през 2019 г. заяви пред BBC, че работници, работещи под натиск, умишлено са монтирали некачествени части на самолетите на производствената линия. По-късно той заяви, че работниците не са спазвали процедурите, предназначени за проследяване на компонентите във фабриката, което е позволило дефектните компоненти да изчезнат.

Той също така обясни че е открил сериозни проблеми с кислородните системи, което може да означава, че една от всеки четири дихателни маски няма да работи при спешен случай.

Скоро след започване на работа в Южна Каролина той заяви, че се опасява, че стремежът към построяване на нови самолети означава, че процесът на сглобяване е бил прибързан и безопасността е била застрашена, което компанията отрича.

Тогава Барнет заяви, че е уведомил мениджърите за опасенията си, но не са били предприети никакви действия.

Boeing отхвърли твърденията му. Въпреки това през 2017 г. проверка на американския регулаторен орган, Федералната авиационна администрация (FAA), потвърди някои от опасенията на  Барнет.

Тя установи, че местонахождението на поне 53 "несъответстващи" части във фабриката е неизвестно и че те се считат за изгубени.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ