Безалкохолната бира в Испания движи милиони литри и евро
В Испания се консумира повече безалкохолна бира, отколкото в цяла Латинска Америка. Тази напитка представлява 14% от общата консумация на бира на глава от населението, което превърна този вариант в иновационна ниша, която движи, само в супермаркетите, почти 229 милиона евро годишно, според данни на консултантската фирма Circana.
Данните показват, че испанските супермаркети продават 129 милиона литра безалкохолна бира годишно - цифри натрупани от юни 2023 г. до май 2024 г. - което представлява 2,7% повече, докато бюджетът се е увеличил с почти 8% в сравнение с предходния период.
Подобно на останалите бири, това е доста сезонен продукт, който натрупва около 10% от търсенето през месеците от юни до септември, предава испанското издание El Economista.
Последното издание на социално-икономическия доклад за сектора на бирата в Испания през 2023 г. показва, че процентът на потребление на безалкохолни сортове по отношение на общата бира е най-високият в западния свят, с 14% от потреблението на глава от населението.
„Общото потребление в обем на хектолитри безалкохолна бира е същото в Испания, както и в цяла Латинска Америка“, се подчертава в доклада.
По този начин секторът приписва това явление на навиците и вниманието на испанците към тази напитка, популярна опция, която се избира „благодарение на нейната свежест и вкус“ в допълнение на „голямата отговорност на нейните потребители“.
Всъщност почти половината от консумацията на безалкохолна бира е свързана с шофиране.
По този начин генералният директор на компанията, Алберто Родригес-Токеро, заяви в подкаста „Efeagro. Punto de Encuentro“, че на този пазар „Испания е казус, необикновен феномен“ по отношение на този продукт.
„Хората пият бира заради вкуса, заради нейната освежаваща сила или за утоляване на жаждата и има моменти, в които вариантът за консумация на алкохол не е подходящ“, защото трябва да работите, да шофирате или да извършвате някаква дейност, несъвместима с консумацията на алкохол.
Цените се покачват повече от теза на алкохолната версия
Продаваната по домовете „безалкохолна или слабоалкохолна” бира не е убягнала от общия контекст на поскъпването.
Според последния доклад на Хармонизирания индекс на потребителските цени с данни към юни, този продукт е поскъпнал с 3,6% през първото полугодие, което представлява тройно увеличение на цените на храните като цяло (1,3 %).
Той е и рекордно по-висок от 2,5%, които е записала категорията безалкохолни напитки, според същата статистика.
Според панела за потребление на храни на Министерството на земеделието, рибарството и храните, с данни от 2023 г., всеки испанец консумира само 3,16 литра безалкохолна бира годишно вкъщи, в сравнение с 16,13 литра алкохолна бира.
Този доклад рисува „интензивен“ профил на потребител на безалкохолна бира, съответстващ на домакинство от средната класа, но особено на горната и горната средна класа, чийто мениджър покупки е на възраст над 50 години и чийто жизнен цикъл съответства на пенсионери, двойки възрастни без деца и двойки с по-големи деца.
Според автономната общност жителите на Андалусия са имали най-високата консумация на безалкохолна бира на глава от населението през 2023 г., с прием, който надвишава средната национална консумация с 0,56 литра на човек годишно.
Продукт в услуга на иновациите
Водещата компания в испанския бирен сектор, Mahou San Miguel, гарантира, че през последните години категорията 0.0 и безалкохолна е претърпяла „значителен растеж и е придобила значение в потреблението на бира“ в Испания.
Глобалният директор на безалкохолната марка на компанията, Беатрис Фернандес Лойзага, увери EFE, че към този момент безалкохолното разнообразие, с дванадесет референции на пазара, представлява близо 9% от общите продажби на бира в Испания.
През 2001 г. тази компания пусна първия 0.0 на пазара, San Miguel, а през 2017 г. изпечената Mahou 0.0 беше истинска революция, която продължава да расте и да се развива.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.