Безалкохолната бира в Испания движи милиони литри и евро

Безалкохолната бира в Испания движи милиони литри и евро

В Испания се консумира повече безалкохолна бира, отколкото в цяла Латинска Америка. Тази напитка представлява 14% от общата консумация на бира на глава от населението, което превърна този вариант в иновационна ниша, която движи, само в супермаркетите, почти 229 милиона евро годишно, според данни на консултантската фирма Circana.

Данните показват, че испанските супермаркети продават 129 милиона литра безалкохолна бира годишно - цифри натрупани от юни 2023 г. до май 2024 г. - което представлява 2,7% повече, докато бюджетът се е увеличил с почти 8% в сравнение с предходния период.

Подобно на останалите бири, това е доста сезонен продукт, който натрупва около 10% от търсенето през месеците от юни до септември, предава испанското издание El Economista. 

Последното издание на социално-икономическия доклад за сектора на бирата в Испания през 2023 г. показва, че процентът на потребление на безалкохолни сортове по отношение на общата бира е най-високият в западния свят, с 14% от потреблението на глава от населението.

„Общото потребление в обем на хектолитри безалкохолна бира е същото в Испания, както и в цяла Латинска Америка“, се подчертава в доклада.

По този начин секторът приписва това явление на навиците и вниманието на испанците към тази напитка, популярна опция, която се избира „благодарение на нейната свежест и вкус“ в допълнение на „голямата отговорност на нейните потребители“.

Всъщност почти половината от консумацията на безалкохолна бира е свързана с шофиране.

По този начин генералният директор на компанията, Алберто Родригес-Токеро, заяви в подкаста „Efeagro. Punto de Encuentro“, че на този пазар „Испания е казус, необикновен феномен“ по отношение на този продукт.

„Хората пият бира заради вкуса, заради нейната освежаваща сила или за утоляване на жаждата и има моменти, в които вариантът за консумация на алкохол не е подходящ“, защото трябва да работите, да шофирате или да извършвате някаква дейност, несъвместима с консумацията на алкохол.

Цените се покачват повече от теза на алкохолната версия

Продаваната по домовете „безалкохолна или слабоалкохолна” бира не е убягнала от общия контекст на поскъпването.

Според последния доклад на Хармонизирания индекс на потребителските цени с данни към юни, този продукт е поскъпнал с 3,6% през първото полугодие, което представлява тройно увеличение на цените на храните като цяло (1,3 %).

Той е и рекордно по-висок от 2,5%, които е записала категорията безалкохолни напитки, според същата статистика.

Според панела за потребление на храни на Министерството на земеделието, рибарството и храните, с данни от 2023 г., всеки испанец консумира само 3,16 литра безалкохолна бира годишно вкъщи, в сравнение с 16,13 литра алкохолна бира.

Този доклад рисува „интензивен“ профил на потребител на безалкохолна бира, съответстващ на домакинство от средната класа, но особено на горната и горната средна класа, чийто мениджър покупки е на възраст над 50 години и чийто жизнен цикъл съответства на пенсионери, двойки възрастни без деца и двойки с по-големи деца.

Според автономната общност жителите на Андалусия са имали най-високата консумация на безалкохолна бира на глава от населението през 2023 г., с прием, който надвишава средната национална консумация с 0,56 литра на човек годишно.

Продукт в услуга на иновациите

Водещата компания в испанския бирен сектор, Mahou San Miguel, гарантира, че през последните години категорията 0.0 и безалкохолна е претърпяла „значителен растеж и е придобила значение в потреблението на бира“ в Испания.

Глобалният директор на безалкохолната марка на компанията, Беатрис Фернандес Лойзага, увери EFE, че към този момент безалкохолното разнообразие, с дванадесет референции на пазара, представлява близо 9% от общите продажби на бира в Испания.

През 2001 г. тази компания пусна първия 0.0 на пазара, San Miguel, а през 2017 г. изпечената Mahou 0.0 беше истинска революция, която продължава да расте и да се развива.

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Германия ще събира наборни войници чрез жребий и със задължителен медицински преглед
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20