БТС и Yettel дигитализираха 100-те национални туристически обекта

БТС и Yettel дигитализираха 100-те национални туристически обекта

Емблематичната инициатива на Българския туристически съюз (БТС) – Националното движение „Опознай България – 100 национални туристически обекта“ вече може да се използва и в дигитален формат. Иновативният проект е реализиран в мобилно приложение на Yettel и дава възможност на почитателите на движението да получават дигитални печати от обектите, равностойни на тези, събирани на хартия. Достъпът до всички услуги е напълно безплатен, като телекомът става първият оператор в България, който отваря мобилното си приложение си за всички потребители в страната.

„Това е голяма крачка за нас и е категоричен израз на нашата амбиция за модернизация на Българския туристически съюз. Движението съществува от близо 60 години и е без аналог по своята същност, като в него се включват стотици хиляди участници от цял свят. Дигиталният му формат ще го направи още по-достъпно и близо до хората, които ще могат лесно да получат полезна информация за обектите и да вземат своя виртуален печат“, каза Венцислав Венев, председател на Български туристически съюз по време на представянето на мобилното приложение, разработено от Yettel. „Възможността да се събират марки и печати от обектите в хартиените паспорти се запазва. Не променяме Движението и неговия механизъм, а го надграждаме с нови функционалности и го оптимизираме спрямо очакванията на хората и времето, в което живеем“, допълни  Венцислав Венев.

„Свързахме силата на технологиите с културно-историческото и природно наследство на България и създадохме изцяло ново преживяване за всички, които искат да опознаят множеството богатства на страната Даваме безплатен достъп до това съдържание на всеки желаещ, независимо дали е наш клиент или не, защото искаме всеки да може да се докосне до съкровищата на България по нов, лесен и достъпен начин“, коментира Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel България.

Проектът включва създаване на дигитални профили на всички туристически обекти, част от Движението, в мобилното приложение на Yettel. Предвижда се и поставяне на специални табели с QR код на територията на всеки туристически обект, чрез който участниците в Движението ще могат да получат своя виртуален печат в дигиталния си паспорт. Той може да бъде взет и чрез локализация на местоположението на потребителя, което също доказва посещението на обекта.

Достъпът до дигиталните профили на обектите е отворен за всички и изисква единствено регистрация в апликацията на оператора. В приложението ще бъде включена и възможността за проследяване статуса на събрани печати за получаване на бронзова, сребърна и златна значка. Запазва се без промяна възможността за участие в годишната томбола за хората със събрани 25, 50 или 100 печата в рамките на годината, уточниха от БТС и Yettel.

Ето какво споделиха за работата по съвместния проект пред  „Мениджър нюз“ Мартин Заимов, пълномощен представител на БТС и  Мария Маринова, директор „Бранд и маркетинг комуникации“ в Yettel България.

Мартин Заимов: Благодарни сме на Yettel, че повече хора ще имат досег с историята по един съвременен начин

- Г- н Заимов, кога се зароди идеята да бъдат дигитализирани 100-те национални туристически обекта?

- Тази идея се обсъжда доста отдавна, още преди 7-8 години. Туристическият съюз няма как да стои настрана, защото е част от съвременното ни общество, в което вече почти всичко се цифровизира. Съвсем логично беше да се предприемат стъпки и от наша страна в тази посока.

Нещо повече, целта на дигитализацията на 100-те национални обекта е и българският туризъм да влезе през парадния вход в света на съвременните технологии. Факт е, че младите хора не само у нас са обсебени от модерните технологии - мобилни телефони, таблети и какво ли още не. Така голяма част от тяхното познание изобщо минава през тези устройства. Нашата цел е младите хора, а и техните родители да не изгубят своя интерес нито към българската история, нито към нашата прекрасна природа.   

- Какви ще са ползите от дигитализацията на 100-те национални туристически обекта?

- Основната полза е, че с дигитализацията на националните туристически обекти ще можем още по-добре да ги популяризираме. Не само у нас, но и в чужбина. Мобилното приложение, което създадохме с помощта на нашите приятели и съратници от Yettel няма аналог в целия свят. Както и няма такова движение като „Опознай България – 100 национални туристически обекта“. То вече е на 57 години и винаги се е радвало на голям интерес от туристите не само у нас.

Само за сравнение в САЩ националните паркове имат сходен паспорт но става дума за твърде локален проект.  Докато  Опознай България – 100 национални туристически обекта“ има 234 отделни локации. И в този смисъл колкото по-добре позволим да се развива движението, толкова по-добре.

- Как се стигна до избора точно Yettel да реализира този проект?

- На първо място Българският туристически съюз е благодарен на Yettel за прекрасно свършената работа в продължение на година и половина. Разговаряхме с различни компании, които имаха интерес към проекта, но от Yettel България проявиха най-голяма ангажираност. Създаването на това партньорство с мобилния оператор беше в известен смисъл по-тежка задача, отколкото да се направи мобилното приложение. С Yettel направихме всичко необходимо нещата да бъдат доведени до успешен край. Природата и историята на България са вероятно най-ценните неща, които притежаваме.

А историята зависи от това как днес я разбираме. В този смисъл е важно особено младото поколение да мисли за историята по един несхематичен начин. Сигурно много хора няма да харесат това, което ще кажа, но историята не са фактите. Историята в крайна сметка е нашето разбиране за нас и за хората преди нас. Благодаря на Yettel от името на БТС за безценното партньорство и за създадената възможност повече хора да имат досег с българската история по един нетрадиционен и съвременен начин!

Мария Маринова: Целта е да запалим интереса на младите хора към българската история

 -Г-жо Маринова, как се стигна до партньорството на Yettel с Българския туристически съюз?

- БТС и 100-те национални туристически обекта отдавна са със статут на институции. Като компания, която се занимава със свързаност между хората вярваме, че културата, познанието и уикендите сред природата помагат хората да са свързани. Ценностите, които БТС иска да възпита у хората и чрез 100-те национални туристически обекта съвпадат напълно  с нашите. Това пък от своя страна помага на хората да се чувстват свързани с държавата, в която живеят и най-вече с нейната богата история. Така че целите на БТС много съвпаднаха с тези на Yettel.

На практика 100-те национални туристически обекта са една игра. И тази игра много естествено стои в дигитална среда. Много от най-добрите дигитални продукти, които познаваме, разчитат именно на събиране на точки и на печати. Така че за нас беше естествена стъпка да пристъпим към реализацията на този чудесен проект, чрез който историята ни ще заживее и дигитално. Щастливи сме и едновременно сме горди да партнираме в това прекрасно начинание на БТС.

- Колко време отне реализацията на проекта?

- Работим по него от година и половина. БТС и всички хора, с които те са свързани от една страна, и Yettel като корпорация извървяхме много дълъг път така, че да сме сигурни, че са съхранени всички ценности на движението „Опознай България – 100 национални туристически обекта“. Така на практика туристите вече получават дигитално това, което получават и аналогово. Те прекрасно се комбинират и работят заедно в полза на българския туризъм.

Ще отбележа само, че в приложението могат да бъдат открити профилите на 234 локации, в които е събрана най-важната и полезна информация за посетителите. Тридесет от локациите са обогатени с любопитни аудиоразкази, а десет – с впечатляващи видеоистории на талантливи български артисти.

- Какви според вас ще са ползите от този проект?

- Основната полза е насочена към инстинкта на хората в днешно време да намират всичко в телефона. Факт е, в приложението вече има дори работното време и размера на входната такса за всеки туристически обект. Видео и аудиоисториите, които създаваме, пък имат за цел да запалят хората за приказката и магията на всеки туристически обект. Да запалим хората да познават и да се гордеят с това, което имаме по един много достъпен и образователен начин. Ако човек посети определен туристически обект трябва да чете допълнителни материали, за да се запознае по-добре с него. Когато обаче ние му покажем определено историческо събитие в картина и звук, той може вече да се потопи в него.

- Може ли чрез създаденото от мобилния оператор приложение освен печати да се събират и отличията, с които се премират посещенията на обектите от списъка - бронзови, сребърни и златни значки?

- Когато човек събере съответно 25, 50 или всички 100 печата, той незабавно получава дигитална значка. А който иска да получи истинска, може спокойно да отиде в БТС и да си я получи.

- Ако обаче човек не е клиент на Yettel ще може ли да се възползва от вашата услуга?

- Не само българи, но и гости на държавата могат да свалят приложението, да въведат имейл и после процедурата е същата както при хартиените печати - въвеждат се трите имена на клиента и веднага след това той получава достъп до цялото съдържание.

-  Какво ви струваше създаване на визуализацията на част от туристическите обекти?

- Благодаря за този въпрос! Все още нямаме визуализация на всички 100 национални туристически обекти. Започваме с 10 видео и 30 аудиоистории. Видеата включват кратък разказ с любопитни факти за обекта и са създадени специално по проекта, като се планира поетапно да бъдат добавяни и нови. Първите истории са за едни от най-популярните и посещавани обекти като Казанлъшката гробница, музей „Старинен Несебър“, Архитектурно-музеен резерват „Царевец“ и Ягодинската пещера.

Тук обаче непременно трябва да споменем хората които участват в този проект, защото ние се опитваме да работим с най-добрите артисти и автори, които пишат професионално. Заради това всяко едно видео, което сме създали е като произведение на изкуството. В създаването му са участвали 40 души - всеки със своята експертиза, за да се получи добрият продукт.

- Какво е времетраенето на видеоклиповете?

- Всяка от нашите видеоистории продължава не повече от 2,3 минути по стандартите за оптимално задържане на вниманието на потребителите на дигитално съдържание. Видеоисториите за част от обектите са по-разгърнати, но не излизаме от избрания формат, за да е по-удобно на клиентите ни. Основната ни мечта е мотото на кампанията „Бъдеще за историята“ да запали младите хора. Защото това означава, че тази страхотна инициатива, която живее вече 57 години, ще живее още много по 57 години. Това е и нашата цел. Ако младите хора харесат нашето приложение и им е удобно да го използват, значи сме направили нещо хубаво.  

      

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Цитат на деня
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж