БТС и Yettel дигитализираха 100-те национални туристически обекта

БТС и Yettel дигитализираха 100-те национални туристически обекта

БТС и Yettel дигитализираха 100-те национални туристически обекта

Емблематичната инициатива на Българския туристически съюз (БТС) – Националното движение „Опознай България – 100 национални туристически обекта“ вече може да се използва и в дигитален формат. Иновативният проект е реализиран в мобилно приложение на Yettel и дава възможност на почитателите на движението да получават дигитални печати от обектите, равностойни на тези, събирани на хартия. Достъпът до всички услуги е напълно безплатен, като телекомът става първият оператор в България, който отваря мобилното си приложение си за всички потребители в страната.

„Това е голяма крачка за нас и е категоричен израз на нашата амбиция за модернизация на Българския туристически съюз. Движението съществува от близо 60 години и е без аналог по своята същност, като в него се включват стотици хиляди участници от цял свят. Дигиталният му формат ще го направи още по-достъпно и близо до хората, които ще могат лесно да получат полезна информация за обектите и да вземат своя виртуален печат“, каза Венцислав Венев, председател на Български туристически съюз по време на представянето на мобилното приложение, разработено от Yettel. „Възможността да се събират марки и печати от обектите в хартиените паспорти се запазва. Не променяме Движението и неговия механизъм, а го надграждаме с нови функционалности и го оптимизираме спрямо очакванията на хората и времето, в което живеем“, допълни  Венцислав Венев.

„Свързахме силата на технологиите с културно-историческото и природно наследство на България и създадохме изцяло ново преживяване за всички, които искат да опознаят множеството богатства на страната Даваме безплатен достъп до това съдържание на всеки желаещ, независимо дали е наш клиент или не, защото искаме всеки да може да се докосне до съкровищата на България по нов, лесен и достъпен начин“, коментира Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel България.

Проектът включва създаване на дигитални профили на всички туристически обекти, част от Движението, в мобилното приложение на Yettel. Предвижда се и поставяне на специални табели с QR код на територията на всеки туристически обект, чрез който участниците в Движението ще могат да получат своя виртуален печат в дигиталния си паспорт. Той може да бъде взет и чрез локализация на местоположението на потребителя, което също доказва посещението на обекта.

Достъпът до дигиталните профили на обектите е отворен за всички и изисква единствено регистрация в апликацията на оператора. В приложението ще бъде включена и възможността за проследяване статуса на събрани печати за получаване на бронзова, сребърна и златна значка. Запазва се без промяна възможността за участие в годишната томбола за хората със събрани 25, 50 или 100 печата в рамките на годината, уточниха от БТС и Yettel.

Ето какво споделиха за работата по съвместния проект пред  „Мениджър нюз“ Мартин Заимов, пълномощен представител на БТС и  Мария Маринова, директор „Бранд и маркетинг комуникации“ в Yettel България.

Мартин Заимов: Благодарни сме на Yettel, че повече хора ще имат досег с историята по един съвременен начин

- Г- н Заимов, кога се зароди идеята да бъдат дигитализирани 100-те национални туристически обекта?

- Тази идея се обсъжда доста отдавна, още преди 7-8 години. Туристическият съюз няма как да стои настрана, защото е част от съвременното ни общество, в което вече почти всичко се цифровизира. Съвсем логично беше да се предприемат стъпки и от наша страна в тази посока.

Нещо повече, целта на дигитализацията на 100-те национални обекта е и българският туризъм да влезе през парадния вход в света на съвременните технологии. Факт е, че младите хора не само у нас са обсебени от модерните технологии - мобилни телефони, таблети и какво ли още не. Така голяма част от тяхното познание изобщо минава през тези устройства. Нашата цел е младите хора, а и техните родители да не изгубят своя интерес нито към българската история, нито към нашата прекрасна природа.   

- Какви ще са ползите от дигитализацията на 100-те национални туристически обекта?

- Основната полза е, че с дигитализацията на националните туристически обекти ще можем още по-добре да ги популяризираме. Не само у нас, но и в чужбина. Мобилното приложение, което създадохме с помощта на нашите приятели и съратници от Yettel няма аналог в целия свят. Както и няма такова движение като „Опознай България – 100 национални туристически обекта“. То вече е на 57 години и винаги се е радвало на голям интерес от туристите не само у нас.

Само за сравнение в САЩ националните паркове имат сходен паспорт но става дума за твърде локален проект.  Докато  Опознай България – 100 национални туристически обекта“ има 234 отделни локации. И в този смисъл колкото по-добре позволим да се развива движението, толкова по-добре.

- Как се стигна до избора точно Yettel да реализира този проект?

- На първо място Българският туристически съюз е благодарен на Yettel за прекрасно свършената работа в продължение на година и половина. Разговаряхме с различни компании, които имаха интерес към проекта, но от Yettel България проявиха най-голяма ангажираност. Създаването на това партньорство с мобилния оператор беше в известен смисъл по-тежка задача, отколкото да се направи мобилното приложение. С Yettel направихме всичко необходимо нещата да бъдат доведени до успешен край. Природата и историята на България са вероятно най-ценните неща, които притежаваме.

А историята зависи от това как днес я разбираме. В този смисъл е важно особено младото поколение да мисли за историята по един несхематичен начин. Сигурно много хора няма да харесат това, което ще кажа, но историята не са фактите. Историята в крайна сметка е нашето разбиране за нас и за хората преди нас. Благодаря на Yettel от името на БТС за безценното партньорство и за създадената възможност повече хора да имат досег с българската история по един нетрадиционен и съвременен начин!

Мария Маринова: Целта е да запалим интереса на младите хора към българската история

 -Г-жо Маринова, как се стигна до партньорството на Yettel с Българския туристически съюз?

- БТС и 100-те национални туристически обекта отдавна са със статут на институции. Като компания, която се занимава със свързаност между хората вярваме, че културата, познанието и уикендите сред природата помагат хората да са свързани. Ценностите, които БТС иска да възпита у хората и чрез 100-те национални туристически обекта съвпадат напълно  с нашите. Това пък от своя страна помага на хората да се чувстват свързани с държавата, в която живеят и най-вече с нейната богата история. Така че целите на БТС много съвпаднаха с тези на Yettel.

На практика 100-те национални туристически обекта са една игра. И тази игра много естествено стои в дигитална среда. Много от най-добрите дигитални продукти, които познаваме, разчитат именно на събиране на точки и на печати. Така че за нас беше естествена стъпка да пристъпим към реализацията на този чудесен проект, чрез който историята ни ще заживее и дигитално. Щастливи сме и едновременно сме горди да партнираме в това прекрасно начинание на БТС.

- Колко време отне реализацията на проекта?

- Работим по него от година и половина. БТС и всички хора, с които те са свързани от една страна, и Yettel като корпорация извървяхме много дълъг път така, че да сме сигурни, че са съхранени всички ценности на движението „Опознай България – 100 национални туристически обекта“. Така на практика туристите вече получават дигитално това, което получават и аналогово. Те прекрасно се комбинират и работят заедно в полза на българския туризъм.

Ще отбележа само, че в приложението могат да бъдат открити профилите на 234 локации, в които е събрана най-важната и полезна информация за посетителите. Тридесет от локациите са обогатени с любопитни аудиоразкази, а десет – с впечатляващи видеоистории на талантливи български артисти.

- Какви според вас ще са ползите от този проект?

- Основната полза е насочена към инстинкта на хората в днешно време да намират всичко в телефона. Факт е, в приложението вече има дори работното време и размера на входната такса за всеки туристически обект. Видео и аудиоисториите, които създаваме, пък имат за цел да запалят хората за приказката и магията на всеки туристически обект. Да запалим хората да познават и да се гордеят с това, което имаме по един много достъпен и образователен начин. Ако човек посети определен туристически обект трябва да чете допълнителни материали, за да се запознае по-добре с него. Когато обаче ние му покажем определено историческо събитие в картина и звук, той може вече да се потопи в него.

- Може ли чрез създаденото от мобилния оператор приложение освен печати да се събират и отличията, с които се премират посещенията на обектите от списъка - бронзови, сребърни и златни значки?

- Когато човек събере съответно 25, 50 или всички 100 печата, той незабавно получава дигитална значка. А който иска да получи истинска, може спокойно да отиде в БТС и да си я получи.

- Ако обаче човек не е клиент на Yettel ще може ли да се възползва от вашата услуга?

- Не само българи, но и гости на държавата могат да свалят приложението, да въведат имейл и после процедурата е същата както при хартиените печати - въвеждат се трите имена на клиента и веднага след това той получава достъп до цялото съдържание.

-  Какво ви струваше създаване на визуализацията на част от туристическите обекти?

- Благодаря за този въпрос! Все още нямаме визуализация на всички 100 национални туристически обекти. Започваме с 10 видео и 30 аудиоистории. Видеата включват кратък разказ с любопитни факти за обекта и са създадени специално по проекта, като се планира поетапно да бъдат добавяни и нови. Първите истории са за едни от най-популярните и посещавани обекти като Казанлъшката гробница, музей „Старинен Несебър“, Архитектурно-музеен резерват „Царевец“ и Ягодинската пещера.

Тук обаче непременно трябва да споменем хората които участват в този проект, защото ние се опитваме да работим с най-добрите артисти и автори, които пишат професионално. Заради това всяко едно видео, което сме създали е като произведение на изкуството. В създаването му са участвали 40 души - всеки със своята експертиза, за да се получи добрият продукт.

- Какво е времетраенето на видеоклиповете?

- Всяка от нашите видеоистории продължава не повече от 2,3 минути по стандартите за оптимално задържане на вниманието на потребителите на дигитално съдържание. Видеоисториите за част от обектите са по-разгърнати, но не излизаме от избрания формат, за да е по-удобно на клиентите ни. Основната ни мечта е мотото на кампанията „Бъдеще за историята“ да запали младите хора. Защото това означава, че тази страхотна инициатива, която живее вече 57 години, ще живее още много по 57 години. Това е и нашата цел. Ако младите хора харесат нашето приложение и им е удобно да го използват, значи сме направили нещо хубаво.  

      

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ