Facebook заменя идеята за бутона „Не харесвам” с „Реакции”
Facebook ще разшири възможностите на бутона „Like”/ („Харесвам) като добави към него емотикони за изразяване на различни емоции спрямо публикувани постове в социалните мрежи. Обединени под общото име „Реакции”, те ще заменят анонсираната по-рано идея от Марк Зукърбърг за въвеждане на бутон „Dislike”, за който потребители от цял свят настояват от момента на създаването на социалната мрежа, съобщава порталът Engadget.com.
Традиционният бутон „Like” ще си остане в сегашния вид, но при кликване върху него, потребителите ще могат да изберат един от общо 7 емотикона, изразяващи основни емоции сред които любов, голяма изненада, тъга, гняв и пр.
Новата опция ще се тества първо в Испания и Ирландия още утре, 9 октомври, съобщава още Engadget и уточнява, че впоследствие „реакции”-те постепенно ще бъдат внедрени за цялата аудитория на Facebook, както и в услугата за бизнес-комуникации Pages. В същото време обаче рекламните функции на социалната мрежа, ще възприемат всички „реакции” като „лайк”.
През септември основателят на Facebook Марк Зукърбърг анонсира появата на възможности за изразяване на алтернативни емоции на нюзфийда. „От години хората искат бутон Dislike. Ние работим над подобна функция и тя скоро ще се появи в мрежата”, заяви тогава той и думите му бяха буквално изтълкувани, че най-сетне ще се появи опцията „Не харесвам”.
Според Зукърбърг, стандартният „лайк” не позволява на аудиторията да реагира адекватно на редица различни публикации, тъй като не дава възможност да се изрази съчувствие или разочарование.
В същото време потребителите на Facebook активно настояват за поява на възможност да „дислайкват” постове и дори учредиха виртуалното общество „привърженици на dislikе”, което вече събра в социалната мрежа над 3,2 млн. абонати, а съответната петиция с този призив има подкрепата на над 1,3 млн. души.
Самият Зукърбърг обаче неведнъж е заявявал, че по няколко причини не би искал да предостави на потребителите възможност директно да маркират с „Не харесвам” публикации в мрежата.
На първо място, това автоматично би превърнало Facebook в най-обикновен форум, работещ по разделящия общественото мнение модел с гласуване „за” и „против”.
Появята на класически бутон „Dislikе” също така би довела до създаване на идеален инструмент за изразяване на недоволство, а според Зукърбърг, в мрежата и без друго има доста негативизъм – явление, което никак не му допада и той активно се старае да му се противопоставя.
Освен това, редица експерти коментираха във времето, че добавяне на бутон „Dislikе” може сериозно да изплаши и отблъсне рекламодателите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.