Какви са правата ни при закъснял или отменен полет?

Какви са правата ни при закъснял или отменен полет?

Какви са правата ни при закъснял или отменен полет?

Значително увеличаване на жалбите, оплакванията и запитванията, свързани със закъснели полети регистрира Европейският потребителски център в България, съобщи в ефира на БНТ директорът на центъра Соня Спасова.

При закъснял полет потребителите трябва да получат информация какво е закъснението. В зависимост от времето, в което трябва да се чака полетът, могат да възникнат и допълнителни права.

"Например, ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за вас. Трябва да бъдат осигурени ваучери или храна, закуска, напитки. Ако това изчакване продължи прекалено дълго - трябва да се осигури нощувка с превоз до хотела и обратно. Ако времето на закъснение е повече от три часа и причината е в авиокомпанията, потребителят може да има право и на парична компенсация. Размерът на тази компенсация е фиксиран. При полети до 1500 км, размерът на компенсацията е 250 евро", обясни Спасова.

Ако потребителите попаднат на некоректна авиокомпания, регистрирана в ЕС, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център - България. "Нашата помощ е безплатна и винаги сме на линия за консултации, съвети и конкретна помощ", увери Соня Спасова.

При проблем с авиокомпания извън ЕС, потребителите могат да се обърнат към съответния контролен орган по въздухоплаване в дадената държава.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ