Какви са правата ни при закъснял или отменен полет?
Значително увеличаване на жалбите, оплакванията и запитванията, свързани със закъснели полети регистрира Европейският потребителски център в България, съобщи в ефира на БНТ директорът на центъра Соня Спасова.
При закъснял полет потребителите трябва да получат информация какво е закъснението. В зависимост от времето, в което трябва да се чака полетът, могат да възникнат и допълнителни права.
"Например, ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за вас. Трябва да бъдат осигурени ваучери или храна, закуска, напитки. Ако това изчакване продължи прекалено дълго - трябва да се осигури нощувка с превоз до хотела и обратно. Ако времето на закъснение е повече от три часа и причината е в авиокомпанията, потребителят може да има право и на парична компенсация. Размерът на тази компенсация е фиксиран. При полети до 1500 км, размерът на компенсацията е 250 евро", обясни Спасова.
Ако потребителите попаднат на некоректна авиокомпания, регистрирана в ЕС, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център - България. "Нашата помощ е безплатна и винаги сме на линия за консултации, съвети и конкретна помощ", увери Соня Спасова.
При проблем с авиокомпания извън ЕС, потребителите могат да се обърнат към съответния контролен орган по въздухоплаване в дадената държава.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.