КЗП: Може да прекратите договора с мобилен оператор при непоискана промяна на тарифите

КЗП: Може да прекратите договора с мобилен оператор при непоискана промяна на тарифите

Потребителите имат право да прекратят договора и да изберат услугите на друг мобилен оператор при непоискана промяна на тарифите и услугите. Това информират от Комисията за защита на потребителите във връзка обявеното от "Йеттел България" увеличение на цените от 5 януари, като месечните такси за мобилна услуга се увеличават с 2 лева. 

Въпросът с промяната на цените и правата, с които потребителите разполагат, се урежда от Закона за електронните съобщения (ЗЕС). Когато промяната на цените се извършва по реда на ЗЕС, както е в случая с "Йеттел", потребителите разполагат с право по закон да прекратят договора и да изберат услугите на друг оператор. Онези от тях, които не желаят да упражнят това свое право, имат възможността да продължат да ползват услугите на оператора при новата цена, информират от Комисията за защита на потребителите относно доставката на непоискани услуги от мобилните оператори, тарифирани чрез месечната такса. 

От КЗП уточняват, че месечната абонаментна такса включва определено потребление мобилни услуги. Предоставянето на допълнително потребление срещу увеличение на цената на месечната такса, когато не се извършва по заявка на потребителя, КЗП ще счита за нарушение на разпоредбата на чл.62 от Закона за защита на потребителите. Съгласно този закон потребителите не са длъжни да заплащат за услуги, които не са заявили. Потребителските права по чл.62 от ЗЗП се материализират със съгласието на оператора или без негово съгласие - по съдебен ред.

Ако потребителите  решат да се позоват на правото си да не заплащат увеличението на цената и операторът не склони да зачете това тяхно право, КЗП ще отстоява правото им по съдебен ред. 

Оттам уточняват, че потребителите следва да са наясно, че съществува риск докато траят съдебните производства, операторът да им прекъсне услугите или да пристъпи към прекратяване на  договорите, което според КЗП ще представлява нелоялна търговска практика.
Когато операторът не зачита потребителските права, няма друг вариант да бъде принуден да се съобразява с тях освен по съдебен ред. Т.е. важно е хората да са наясно, че КЗП ще предприеме мерки в тяхна защита, но крайният резултат от мерките ще зависи от окончателните решенията на компетентните съдилища.  

Потребителите могат да ни сезират за нарушения на техните права по чл. 62 ЗЗП, като за целта ще бъде необходимо да ни предоставят доказателствата, на които основават претенциите си. В случая с "Йеттел", това ще са копия от месечните им сметки преди и след увеличението на месечната им такса, както и копие от сключения с оператора договор, допълват от Комисията за защита на потребителите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Путин : Всички западни войски в Украйна ще бъдат легитимни цели за Москва