ЕП предлага: Отнемат шофьорската книжка за шофиране с над 30 км повече от разрешеното в жилищни райони

ЕП предлага:  Отнемат шофьорската книжка за шофиране с над 30 км  повече от разрешеното в жилищни райони

 Евродепутатите определиха по-ниска граница на скоростта за жилищните райони, което означава, че шофирането над ограничението на скоростта с 30 км/ч по тези пътища може да доведе до загуба на шофьорска книжка или временното ѝ ограничаване.Проектът беше приет от Европейския парламент (EП ) на първо четене с 372 гласа „за“, 220 „против“ и 43 „въздържал се“. Тъй като Съветът на Европа все още не е приел позицията си, новият Eвропарламент, който ще бъде избран през юни 2024 г., ще продължи работата по този закон, съобщиха от ЕП.

Досега книжката се отнемаше за шофиране с 50 км/ч по-бързо от ограничението на скоростта.

Евродепутатите предлагат още тежките пътнотранспортни нарушения, като прекомерното превишаване на скоростта или шофирането в нетрезво състояние, да водят до решение за лишаване от правото за  управление в целия Европейски съюз (ЕС).

Според сега действащите правила, ако водач загуби свидетелството си за управление след пътнотранспортно нарушение в държава от ЕС, различна от тази, която е издала свидетелството, в повечето случаи санкцията ще се прилага само в държавата, в която е извършено нарушението, и няма ограничения в останалата част на ЕС.

За да се гарантира, че временното ограничаване или отнемане на свидетелство за управление на чуждестранно лице се прилага във всички държави от ЕС, новите правила изискват даденото решение да бъде предадено на държавата членка, която е издала свидетелството за управление, поясняват от ЕП.

Освен това евродепутатите предлагат към списъка на тежките пътнотранспортни нарушения, като шофиране в нетрезво състояние или пътнотранспортно произшествие със смъртни случаи, да се добави шофиране без валидно свидетелство за управление, което би довело до обмен на информация относно решението, засягащо правото на управление.

Парламентът предлага да се определи срок от десет работни дни, за обмен на информация за решенията, засягащи правото на управление между държавите членки и друг срок от 15 работни дни, за да се реши дали лишаването от право да се управлява МПС ще се прилага в целия ЕС. Съответният водач следва да бъде информиран за окончателното решение в срок от седем работни дни, добавят евродепутатите.

Българският евродепутат Петър Витанов, който е докладчик по проекта заяви: „Убеден съм, че тази директива не само ще спомогне за намаляване на пътнотранспортните произшествия, но също така ще допринесе за по-добра осведоменост сред гражданите относно по-отговорното шофиране и готовността да се следват правилата и да се приемат последиците от нарушаването им, независимо къде шофираме в ЕС“.

Правилата, засягащи правото на управление на МПС са част от пакета за пътна безопасност, представен от Комисията през март 2023 г. Той съдържа и правила за трансграничен обмен на информация относно правилата за пътнотранспортните нарушения, по които в момента се водят преговори със Съвета. Пакетът има за цел да подобри безопасността за всички участници в пътното движение и да намали до нула смъртните случаи по пътищата на ЕС до 2050 г. (" Нулева смъртност), припомнят от европарламента.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ