Съдът спря реорганизацията в центъра на София, общинари искат оставката на зам.-кмета по транспорта 

Съдът спря реорганизацията в центъра на София, общинари искат оставката на зам.-кмета по транспорта 

Съдът спря реорганизацията в центъра на София, общинари искат оставката на зам.-кмета по транспорта 

Председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Иван Таков поиска зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов да подаде оставка още днес след като административният съд в София постанови новата организация на движение в центъра на София да бъде прекратена столицата. 

"Административен съд София – град постановява да бъдат безусловно прекратени действията, извършвани от длъжностни лица от Столична община, разпоредени от зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов във връзка с въвеждане на нова постоянна организация на движението в гр. София по бул. "Витоша"”, бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Проф. Фритьоф Нансен" чрез разчертаване на нова пътна маркировка, поставяне на пътни знаци, преградителни съоръжения и т.н.", се казва в решението на съда. 

Според съдийския състав действията на Столичната община не се основават на административен акт или закон и в хипотезата на чл. 250, ал. 1 от АПК следва да бъдат преустановени незабавно. 

Решението подлежи на обжалване в тридневен срок пред ВАС. 

Делото срещу реорганизацията беше заведено от Европейския център за транспортни политики. 

Очаквам още днес оставката на заместник кмета Илиян Павлов, както и незабавното връщане на старата организация на движение, заяви днес Иван Таков. “ С това решение съдът доказа безотговорността и самонадеяността на зам.-кмета по транспорта”, коментира още председателят на транспортната комисия в СОС. 

От първия ден, в който станахме свидетели на изпълнението на реорганизацията твърдя, че тя ще струва много скъпо на софиянци. По груби сметки до момента са похарчили над милион. Сега очаквам със същата решителност, с която сътвориха хаоса в центъра, след възстановяване на старото движение да се включат в намирането на решение, което да удовлетвори всички засегнати страни. Защото ние не сме нито срещу велоалеите, нито срещу по-бърз градски транспорт”, обобщи Таков. 

Групата на ощинските съветници от ГЕРБ-СДС също настоява зам.-кметът по транспорта да подаде оставка и поиска свикване на извънредно заседание на СОС по казуса. "Искаме на извънредното заседание да бъдат изслушани кметът Васил Терзиев, зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов, на когото продължаваме да искаме оставката", заяви на брифинг общинският съветник Антон Хекимян, като допълни, че искането за извънредно заседание ще бъде внесено днес.

Междувременно зам.-кметът по направление “Транспорт и градска мобилност“ в Столичната община Илиян Павлов обясни, че тъй като решението на съда е излязло късно снощи, той все още не се е запознал с мотивите. 

„В днешния ден ще се запозная с мотивите на съда и тогава ще мога да коментирам“, каза Павлов пред Радио София. 

Той добави, че в момента тече преброяване на велосипедистите, пешеходците и автомобилите по булевардите с въведена нова организация на движение. Предстои да бъде създадена работна група с различни експерти, които ще наблюдават данните и ако има нещо притеснително да бъде отстранено, обясни зам.-кметът и добави, че при представянето на проекта преди 4 години е имало подобно преброяване. 

„Тази реорганизация попада не случайно в много от стратегическите документи и планове на общината и е доказано от експерти, че е нужна. Това е една трансформация добре позната на запад, т.е. да се даде предимство на пешеходците, градския транспорт, на велосипедистите и чак тогава на автомобилите, тъй като централните пространства и улици са доста ограничени. София е много изостанала не само във велосипедния транспорт и неговата свързаност, но и в решаването на по-големите проблеми като паркирането. И виждате, че тази година отделихме милиони за паркинги. София е много изостанала по много параметри и няма как да изчакаме едното, за да се случи другото или второ, за да се случи трето. Успоредно трябва да вървят много процеси. Наистина ще има някакво неудобство“, поясни Илиян Павлов. 

По думите му, проектът за реорганизация на движението в центъра на София е балансиран. Той изтъкна, че никъде не се забранява паркирането, въпреки че на булеварди от първостепенната мрежа е забранено да има паркиране. 

„Не знам точно какво се бърка, може би ще се обясни най-лесно с това, че сме в предизборна кампания“, заключи Илиян Павлов. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ