САЩ започват разследване на Boeing след инцидента със самолет 737 Max 9
Регулаторните органи на авиокомпаниите в САЩ официално започнаха разследване на процесите в Boeing, след като от един от самолетите се откъсна тапа на вратата, съобщи BBC.
Федералната авиационна администрация (FAA) заяви, че ще провери дали Boeing не е успял да гарантира, че завършените самолети отговарят на одобрения дизайн.
FAA вече е спряла по-голямата част от флота на 737 Max 9 за проверка. Прегледите след аварийния полет на Alaska Airlines са разкрили проблеми като разхлабени болтове.
"Този инцидент не трябваше да се случва и не може да се повтори", заявиха от FAA. "Производствените практики на Boeing трябва да отговарят на високите стандарти за безопасност, които те са законово отговорни да спазват."
Boeing заяви, че ще "сътрудничи изцяло и прозрачно" на разследването.
Шефът на компанията Дейв Калхун по-рано беше определил проблема като "бягство от качеството". Това означава, че инцидентът е причинен от някакъв провал в контрола на качеството в самолета, който е бил в експлоатация само осем седмици преди взрива.
Той заяви пред CNBC, че все още има въпроси, на които трябва да се отговори как е допуснат инцидентът.
"Какво се срина в нашата ръкавица от проверки? Какво се е провалило в първоначалната работа, което е позволило това бягство да се случи?", каза той.
Запушалката е парче от фюзелажа с прозорец, което запълва пространството, където в определени конфигурации би имало авариен изход.
а частта се отчупи от самолета Boeing 737 Max 9, експлоатиран от Alaska Airlines, минути след излитането му от Портланд, Орегон, в петък.
След аварийното връщане на летището не бяха съобщени сериозни наранявания, но в събота FAA приземи 171 самолета, на които е била монтирана същата тапа за вратата.
Не е ясно кога самолетите ще могат да летят отново. Министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутигиг заяви, че правителството няма да бърза с освобождаването на приземените самолети, въпреки стотиците отменени полети. Той заяви, че самолетите "трябва да бъдат 100% безопасни".
"Единственото съображение по отношение на сроковете е безопасността", каза той. "Докато не е готов, не е готов. Никой не може и не трябва да бърза в този процес."
Alaska Airlinesс отмени около 20 % от полетите си, след като 65 от самолетите Max 9 бяха приземени. United Airlines, другият голям оператор на 737 MAX 9 в САЩ, е спрял от експлоатация 79 от самолетите в своя флот.
Компанията заяви, че очаква "значителни" отмени на полети в четвъртък, след като в сряда не бяха осъществени 167 полета.
Alaska Airlines заяви още, че все още се нуждае от ревизирани инструкции за проверка и поддръжка от Boeing, които трябва да бъдат одобрени от FAA, преди да може да започне отново да експлоатира самолетите.
"Ще върнем тези самолети в експлоатация само когато всички констатации са напълно отстранени и отговарят на всички строги стандарти на FAA и на Alaska", поясниха от авиокомпанията.
В понеделник и Alaska, и United Airlines заявиха, че са открили разхлабени части в редица от спрените самолети. Падналата част от самолета в крайна сметка беше намерена в градината на учител без четирите си болта.
Дженифър Хоменди, председател на Националния съвет за безопасност на транспорта, който разследва случилото се по време на полета, заяви в понеделник, че е възможно болтовете да са липсвали от самото начало, но да са се откъртили по време на спускането.
Инцидентът съживи проверката на Boeing, който се опитва да поправи репутацията си след катастрофите през 2018 и 2019 г. с различна версия на самолета 737 Max, при които загинаха 346 души.
Впоследствие популярните й самолети 737 Max бяха спрени от полети в световен мащаб за повече от 18 месеца. След възобновяването на производството компанията съобщи за редица по-малки проблеми.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.