Агресията в училищата се задълбочава

Агресията в училищата се задълбочава

През последните месеци се наблюдава тревожна тенденция на ръст на агресията в училищата. Случаите надхвърлят 4000 от началото на учебната 2014 - 2015 година досега. Това заяви министърът на образованието проф. Тодор Танев.

„1662 са случаите на физическа агресия, 1603 - на вербална агресия, а 256 са случаите на вандализъм или т.нар. неадресирана агресия. Регистрирани са близо 500 случая на психологически тормоз, около 250 случая на противообществени прояви и 50 случая на виртуален тормоз. Най-голям процент от тези случаи са между ученици - 4117 случая, а 310 са случаите на агресия от ученици или родители над учители. Регистрирани са и 92 случая на агресия от страна на учители над родители или деца”, обясни просветният министър, цитиран от БГНЕС.

От министерството посочиха, че има много голямо увеличение на случаите на агресия за тази учебна година спрямо предишната. „Над 80% от училищата в страната имат подаден поне по един сигнал за агресия”, призна зам.-министър Ваня Кастрева. Според синдиката на учителите 45% от учителите са били обект на някакъв вид нападки - физически или вербални.

„В момента МОН работи съвместно с други ведомства, за да се намерят дългосрочни решения на проблема”, обясни Тодор Танев.

Той посочи, че разчита много на съвместната работна група с Министерство на вътрешните работи, като утре ще има среща с Румяна Бъчварова. До месец Тодор Танев обеща да бъде организирана голяма конференция, посветена именно на въпроса за насилието в училищата, където да се обсъдят конкретни мерки.

„До няколко дни трябва да бъде изготвен пълен анализ и обобщена картина на данните за досегашните случаи на агресия, а до един месец работната група между МОН и МВР ще предложи два пакета от мерки - дългосрочни и краткосрочни”, обясни Танев.

Министърът коментира още, че във възпитанието на учениците трябва да се включат не само родители и ученици, но и друг вид авторитети - футболни звезди, актьори от сериали и т.н., а министерството да бъде катализатор на този процес.

„Агресията в училище е огледален образ на агресията извън училище, защото децата повтарят моделите, на които стават свидетели в семейството, виртуалното пространство и на улицата”, каза Ваня Кастрева. Поради тази причина мерките трябва да бъдат координирани и с други институции. Тя посочи, че ще се усъвършенства формата, по която учителите регистрират формите на тормоз и агресия. Кастрева отказа да коментира евентуалните наказания за ученици, като подчерта, че най-важното е превенцията, а не наказанията.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ