Италианци започнаха акция "висящ сладолед"

Италианци започнаха акция висящ сладолед

Стотици италиански търговци на сладолед възнамеряват да предлагат през целия август на клиентите си да оставят "висящ сладолед", предават Франс прес и БТА. Това е продължение на неаполитанската традиция на "висящото кафе", което човек плаща предварително в полза на някой нуждаещ се.

Идeята е на асоциацията "Салвамамме", която от години подпомага семейства в неравностойно положение, за да "ангажира Италия в нещо позитивно, да даде знак за доверие и обич между семействата", обясни президентът й Мария Грация Пасери.

Резултатът надминал нейните очаквания - стотици сладкарници и барове от цяла Италия са се присъединили към инициативата. Принципът е прост - даден клиент си купува един сладолед, но плаща два, като вторият остава "висящ", за да може някой нуждаещ се да се възползва от него. Такъв беше и принципът на "висящото" кафе, което преди време стана много популярно и в България.

Този стар неаполитански обичай се крепи на доверието между дарителя, който няма да знае кой ще се възползва от жеста му, и търговеца, който е свободен да реши на кого да предложи сладоледа - дете в неравностойно положение, самотен възрастен, и т.н.

"Аз съм майка и зная как бих се чувствала, ако не мога да купя един сладолед на сина си. Няма нужда да си богат, за да помагаш, един сладолед не струва много", обясни актрисата и манекенка Юма Диаките, лице на кампанията.

"Един малък жест, после още един малък жест, после още един - така се постигат големите неща", добавя тя, заобиколена от клиенти и деца в сладкарница в Рим, където вчера  акцията започна.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ