Министър Кунева отговори на 8-годишния Боян

Министър Кунева отговори на 8-годишния Боян

Министър Кунева отговори на 8-годишния Боян

„Когато те похвалят, ти порастват крила! Привърженик съм за поощряването на добрите постъпки и ще се боря срещу агресията в училище”. Това каза вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева на 8-годишния Боян Ганев, ученик от II клас в столичното 51 СОУ, който днес бе в МОН по покана на министъра.

Детето написа отворено писмо до Меглена Кунева, в което предлага промени в ученическата книжка, които да насърчават доброто поведение сред учениците. Писмото, публикувано първо в "Мениджър Нюз",  получи сериозен отзвук в социалните мрежи, събирайки много голяма подкрепа.

Още в началото на писмото си Боян поставя въпроса защо в бележника няма графа за похвали, а само за забележки. Веднага след това уточнява, че според училищните правилници забележката е вид наказание и бележникът наред с оценките за успех, служи за отбелязване единствено на лошите постъпки, а добрите прояви се игнорират, понеже за тях място не е предвидено. По този начин през учебната година се регистрират само лошите действия на учениците, а нерегистрирането на добрите води до тяхната бърза забрава, каза на срещата Боян Ганев.

„Ще предложа на експертите за следващата учебна година съдържанието на бележника да се промени. Възможно е графата ЗАБЕЛЕЖКИ да се преобразува в по-неутрална форма и да бъде заменена с БЕЛЕЖКИ. Забележката в момента се възприема повече с критично съдържание.”, заяви вицепремиерът Кунева.

Според Боян Ганев ако системно се поощряват добрите постъпки, както се наказват лошите, това би намалило агресията между учениците и посещението на училище би станало по-приятно за всички. По този начин и в масовия случай изреченото от учителя „Дай си бележника!” няма да звучи страшно.

„Една добра дума може да даде повече кураж на ученика, отколкото непрекъснатите критика и забележки”, каза министър Кунева.

„Боян ми помогна, защото се опитваме да променим подхода в образованието. Има два начина на мислене. Единият е оценка и строг контрол. Другият е от първи до четвърти клас да не се напрягат децата. Аз бих казала - окуражете ги и те ще извадят най-доброто от себе си. Гледната точка на Боян подкрепя второто и се надявам това да се сбъдне”, допълни вицепремиерът. 

Целият текст на писмото можете да прочетете ТУК.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ