Поне още година ще ремонтират пострадалите от градушката в София коли

Поне още година ще ремонтират пострадалите от градушката в София коли

В началото на юли градушка с размерите на яйце изпотроши стотици автомобили в София. Оказва се, че отстраняването на нанесените щети на колите ще продължи още година. Това съобщи за „Дарик” Динко Хулка от Съюза на автосервизите.

Той сигнализира, че от бранша изпитват затруднения с плащането на резервните части, защото застрахователите не погасяват в пълен размер отстранените щети. Това води до допълнително забавяне в графиците.

Освен това заплатите на някои от служителите в автосервизите може да се забавят.

Заради нуждата от свежи пари, в автосервизите ремонтират приоритетно колите без застраховки, защото собствениците им плащат веднага, а не се чака финансовото покритие от застрахователите.

От застрахователния бранш заявиха за „Дарик”, че плащат всички задължения по фактура и много компании вече са направили траншове към автосервизите, с които работят.

„Отстраняването на щетите, нанесени от градушката в София, е много дълъг и скъп процес. Застрахователите плащат изправянето на броните като премахване на драскотина, но това отнема много повече време. Затова графиците са пълни, а оправянето на щетите върви бавно и трудно. В момента са ми записани коли за юни догодина”, подчерта Хулка.

Според него автосервизите вече правят разделение между клиентите си и паралелно се опитват да работят по коли, с щети от градушката, и други, които се нуждаят от текущи ремонти. Клиентите без Каско са приоритетни.

„В началото трябваше сервизите да закупуват резервни части, стъкла, капаци, стопове, фарове и поради тази причина финансите на сервизите се оголиха. Всеки клиент, който си плаща на каса, е добре дошъл. Когато услугата се плаща от клиента, той минава на най-бързата писта. Мина месец от градушката. От някакви застрахователи започнахме да получаваме частични  плащания, от други - още нищо. С оглед на финансовия интерес, ние няма как да откажем на клиент, който иска сам да плати. Неговата кола се поправя приоритетно, плаща си на каса, издава му се документ и влагаме парите, за да закупим части на застраховани коли”, обясни Хулка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
Израелски командоси сложиха край на мисията с помощи за Газа на екоактивистката Грета Тунберг
Светът на парите: Отрицателната инфлация в Швейцария изпраща предупреждение към Европа
25 града в Иран са забранили разхождането на кучета и дори превозването им в автомобили
Сирия отново ще се внедри в световната икономика след 14 години като държава-парий
Губернаторът на Калифорния нарече разполагането на Националната гвардия в Лос Анджелис незаконно, напрежението расте
Защо гърците купуват предимно стари жилища?
The Guardian: Кабул може да бъде първият град, който ще остане без вода до 2030 г.