8 думи на английски език, изхабени за бизнес кореспонденцията

ПР и събития
Обновена 01:09ч., 26.12.2015
Следващият път, когато пишете имейл или бизнес документ на английски език, обмислете добре словесния си избор. Това съветва авторът на сп. Inc., Джон Брандън.
Според него, вече има 8 думи, които са "завинаги изхабени" от комуникационна гледна точка за бизнес кореспонденцията и документирането, защото са преекспонирани в социалните мрежи, "вирусно" споделяните видеоклипове или понеже са се превърнали в интернет мемета. "Тези думи явно днес са абсолютно безполезни в бизнес общуването", казва авторът. "Може дори да не сте го осъзнали, но някои от тях са завинаги съсипани", продължава той и препоръчва в кореспонденцията през 2016 г. да се избягват.
Ето кои са.
- Аpparently ("очевидно"). "Човек разбира, че една дума е завинаги съсипана, когато я потърси в мрежата и му изскочи аматьорски YouTube видеоклип", смята Брандън. Това се отнася, според него, и за тази дума.
- Literally ("буквално"). Мнозина произнасят на английски език literally много бавно, наблягайки на почти всяка буква. С това тя стана интернет меме без много история за причината защо така се случи. Не е голяма загуба да спрем да я използваме, твърди авторът. Ако се усетите, че я ползвате в имейл, просто я премахнете, съветва той.
- Basic ("основен", "базисен"). В бизнеса употребата на тази дума има определена цел. Тя означава. че сте способни да правите нещата малко по-лесни за разбиране. Това бе начин да се избягва сложността и да се поддържат нещата прости. Сега това е дума, използвана от тийнейджърите, когато пишат съобщения на английски. Това означава, че някой според тях е... проста личност.
- Blessed ("благословен"). Ако думата е използвана с хаштаг, избягвайте я. Тя е една от клишираните популярни думи на 2015 г. Няма място в бизнес кореспонденцията.
- Friend ("сприятелявам"). Тази дума загуби известна стойност в обществото като цяло и е твърде вероятно никога да не се сдобие отново с оригиналния си смисъл. Твърде често с нея са наричани хора, които никога не сме срещали и няма да срещнем. Освен това, започна да губи смисъл в съвременния дигитално-обсебен свят, в който взаимодействието с реални хора вече не е чак толкова важно.
- Like ("харесвам"). Хайде стига вече с тази дума. Днес тя е напълно превзета от Facebook. Не можем просто да "харесваме" работата си или десерта. Думата вече подсказва ентусиазирано одобрение.
- Follow ("следвам"). Кого следвате? Това е въпросът на епохата днес. Озачава, че следваните от вас хора може да са някакви непознати, които следите в социалните мрежи, защото ви е интересна тяхната активност. По едно време, думата "следвам" имаше много по-важно, сериозно значение. Тогава се говореше за следване на бизнес практика или школа на мисълта. Но днес е превзета от несериозното, вече не е подходяща за бизнес общуване и писане.
- Hello ("Здравей"). От декември 2015 г. тази дума се асоциира основно с песента на Адел (особено ако има кратка пауза след изричането й), както и с провалена романтична връзка. Или поне това се появява при търсенето в Google. Но, разбира се, Hello е евъргрийн в общуването. Никога няма да се изхаби.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.