8 думи на английски език, изхабени за бизнес кореспонденцията
Следващият път, когато пишете имейл или бизнес документ на английски език, обмислете добре словесния си избор. Това съветва авторът на сп. Inc., Джон Брандън.
Според него, вече има 8 думи, които са "завинаги изхабени" от комуникационна гледна точка за бизнес кореспонденцията и документирането, защото са преекспонирани в социалните мрежи, "вирусно" споделяните видеоклипове или понеже са се превърнали в интернет мемета. "Тези думи явно днес са абсолютно безполезни в бизнес общуването", казва авторът. "Може дори да не сте го осъзнали, но някои от тях са завинаги съсипани", продължава той и препоръчва в кореспонденцията през 2016 г. да се избягват.
Ето кои са.
- Аpparently ("очевидно"). "Човек разбира, че една дума е завинаги съсипана, когато я потърси в мрежата и му изскочи аматьорски YouTube видеоклип", смята Брандън. Това се отнася, според него, и за тази дума.
- Literally ("буквално"). Мнозина произнасят на английски език literally много бавно, наблягайки на почти всяка буква. С това тя стана интернет меме без много история за причината защо така се случи. Не е голяма загуба да спрем да я използваме, твърди авторът. Ако се усетите, че я ползвате в имейл, просто я премахнете, съветва той.
- Basic ("основен", "базисен"). В бизнеса употребата на тази дума има определена цел. Тя означава. че сте способни да правите нещата малко по-лесни за разбиране. Това бе начин да се избягва сложността и да се поддържат нещата прости. Сега това е дума, използвана от тийнейджърите, когато пишат съобщения на английски. Това означава, че някой според тях е... проста личност.
- Blessed ("благословен"). Ако думата е използвана с хаштаг, избягвайте я. Тя е една от клишираните популярни думи на 2015 г. Няма място в бизнес кореспонденцията.
- Friend ("сприятелявам"). Тази дума загуби известна стойност в обществото като цяло и е твърде вероятно никога да не се сдобие отново с оригиналния си смисъл. Твърде често с нея са наричани хора, които никога не сме срещали и няма да срещнем. Освен това, започна да губи смисъл в съвременния дигитално-обсебен свят, в който взаимодействието с реални хора вече не е чак толкова важно.
- Like ("харесвам"). Хайде стига вече с тази дума. Днес тя е напълно превзета от Facebook. Не можем просто да "харесваме" работата си или десерта. Думата вече подсказва ентусиазирано одобрение.
- Follow ("следвам"). Кого следвате? Това е въпросът на епохата днес. Озачава, че следваните от вас хора може да са някакви непознати, които следите в социалните мрежи, защото ви е интересна тяхната активност. По едно време, думата "следвам" имаше много по-важно, сериозно значение. Тогава се говореше за следване на бизнес практика или школа на мисълта. Но днес е превзета от несериозното, вече не е подходяща за бизнес общуване и писане.
- Hello ("Здравей"). От декември 2015 г. тази дума се асоциира основно с песента на Адел (особено ако има кратка пауза след изричането й), както и с провалена романтична връзка. Или поне това се появява при търсенето в Google. Но, разбира се, Hello е евъргрийн в общуването. Никога няма да се изхаби.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.