ESG и изкуственият интелект излизат на предни позиции в пиар стратегиите през 2024 г.

ESG и изкуственият интелект излизат на предни позиции в пиар стратегиите през 2024 г.

Инвестициите в ESG кампании и проекти ще продължават да нарастват и това ще определя облика на комуникациите. От друга страна, управлението на инструментите на AI ще бъде най-важното умение в близко бъдеще. Това са част от основните изводи в ICCO World PR Report 2023 –2024. Изготвян всяка  година, докладът  на International Communications Consultancy Organization (ICCO) е базиран на проучване  сред комуникационни лидери  и  директори и предоставя обзор на растежа, инвестициите, технологиите, етиката, разнообразието, измерването и социалните медии, с разбивка за седем географски региона.

Промяната в нагласите

към въздействието на изкуствения интелект се забелязва в подрежданетона трите най-важни технологии за бъдещето – 86% от професионалистите го класират в топ три в сравнение с 40% през 2022 г. Като най-важно умение за бъдещето е определено „овладяването на AI инструменти“, като 45% класират това сред трите най-важни. Това е опция в настоящото проучване, излизаща дори преди стратегическото консултиране с 42%.

ESG

(Environmental, social, governance) е сферата, в която агенциите очакват най-много инвестиции (49%, спрямо 44% през 2022 г. и 32% през 2021 г.). Комуникацията с инфлуенсъри и стратегическите консултации допълват челната тройка. Най-важният проблем, на който клиентите вероятно ще дадат приоритет, отново е устойчивостта и околната среда (69% повече от 62%). За първи път в новия доклад това се откроява като най-важния обществен въпрос за клиентите във всичките седем региона.

Най-голямото предизвикателство

пред ПР бранша е „икономическите условия като цяло“, като 42% от лидерите го класират сред първите три, заедно с „клиенти, които не инвестират достатъчно в комуникации“, също с 42%.Въпреки това, 96% от глобалните ПР организации очакват растеж през следващите пет години. Като цяло възприятията на лидерите за растеж и рентабилност остават положителни, със средна оценка от 7,0 като позиция, че пазарът ще нарасне през 2024 г. Това е леко понижение от 7,3 миналата година.

Можете да се запознаете подробно с ICCO World PR Report тук

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ