Нов модел при организирането на събития за контакти

Нов модел при организирането на събития за контакти

Вероятно сте попадали в тази ситуация: Намирате се на събитие за създаване на контакти, в което група от хора, които вече се познават, говори само помежду си, оформена в затворен кръг, и по този начин членовете й утвърждават приятелството помежду си, като блокират достъпа до тях на всеки външен човек. 

Мнозина сред експертите, организатори на събития, обръщат внимание на този проблем. Един от тях е Роби Самюълс - бостънски консултант, специализиран в организирането на събития за контактуване, който успява да създаде забележително голяма мрежа от 2400 участници. Той използва странни метафори в работата си, които произлизат от пекарната индустрия, в която работил по време на гимназиалния си живот, за да управлява добри и стимулиращи създаването на контакти с непознати събития.

Така например, измисля названието "кравайче". По правило, то се употребява за групите от хора, които се обединяват в затворени кръгове на общуване. Има и други групи - "кроасани". Те са отворени към новодошли. 

Според Самюълс, "кроасаните" имат изумителен капацитет на мултиплициране: 2 или 3 може много бързо да станат 12, до 24 бърборещи си формации. "Виждал съм в група от 100 души как като само 8 от тях имат "кроасан-формиращо поведение", цялата зала се транформира", коментира той. 

Метафорите и техниките си Самоюълс използва в консултантската си фирма, чиято дейност нарича "The Art of the Schmooze". Сред клиентите му от 2009 г. насам се включват AmeriCorps Vista, Marriott International, Unitarian Universalist Association и Venture Café, посочва списание Inc.

Консултантът в областта на маркетинга и стратегиите, Дори Кларк, посвещава параграф в новата си книга, на подходите на Самюълс. Книгата й е озаглавена "Stand Out: How to Find Your Breakthrough Idea and Build a Following Around It". 

Ето 5 нови навици на хората с добри умения за общуване на събития, изброени от Самюълс. 

  • Те си записват имейли за след запознанствата още преди да са отишли на срещата. Като набират в електронната поща слова като "Беше ми приятно да се запознаем", преди да са видели в действителност човека, създават за себе си груба чернова на това, което ще кажат тет-а-тет. За срамежливите и интровертни личности, практиката е особено много полезна. 
  • Избират конкретна общност и стават редовни посетители на събиттията, в които тя участва. Хората, които посещават събития, понякога забравят, че същинската цел е да се изграждат професионални връзки, а не да се разменят визитни картички, припомня Самюълс. Съветът му е следният: намерете конкретната група, с която искате да се свържете - било то служители от компания или представители на медия, и възможно повече се появявайте на събитията, където може да я срещнете. Ще видите, че постепенно ще запомнят лицето ви и ще се сближите. Колкото и да е простичко, изглежда по-голямата част от хората не правят така в усилията си да създават контакти. Те присъстват само на едно събитие в годината - само понеже са получили поканата и няма какво да правят тази вечер. Самюълс предлага да си направим стратегия. 
  • Помислете какви въпроси да зададете. Избегнете темите, за които всички заговарят с конкретния човек. Например, една бременна жена може да се е уморила да й задават въпроси за раждането, попитайте я нещо друго. Освен това, на събитията много хора се дразнят, ако първият бърз въпрос на непознатия е "С какво се занимавате?". Самюълс препоръчва при запознанство да се въздържаме от това да питаме първо въпроси като какво е името на човека, въпроси за косата му, килограмите или пари. 
  • Приключете разговора естествено и плавно и се придвижете напред. "Отвързването" от разговор може да е трудно за стартиращите в посещението на събития. Изказването "Не познавам толкова много хора тук, според теб дали има някой, свързан с моята работа, с когото бих могъл да се запозная?" е добър вариант да го сторите. Това ще ви помогне и да излезете от диалози, в които сякаш вече всичко, което може да си кажете със събеседника, се е изчерпало. 
  • Ако организирате събитие, погрижете се редовните ви посетители да бъдат "кроасани", не "кравайчета". Инструктирайте ги да застават в отворени, кроасано-подобни структури, а не в затворени кръгове на общуване или "кравайчета". Самоюълс е даже доста краен, той забранява на всички, които са посещавали събитията му поне 3 пъти, в първия час на четвъртото си посещение да разговрят с хора, които вече познават.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ