Най-важните умения на майсторите в общуването

Най-важните умения на майсторите в общуването

Понякога някои клиенти в бизнеса не разбират напълно и не оценяват трудността на професионалистите, които разчитат в работата си основно на комуникации. Било то маркетинговите мениджъри, пиарите, търговците, вземащи решения на микрониво. Техните задължения са сложни за изпълнение и в същото време могат да бъдат много удовлетворяващи заради умението да се общува успешно.

„Наблюдавайки комуникационните експерти през годините забелязах някои общи неща между, наистина добрите от тях“, коментира в списание Entrepreneur Барабара Бейтс – изпълнителен директор на фирма Eastwick в САЩ. По думите й тези хора контактуват по-дълбоко, изпитват искрено любопитство към различията на живота. Това ги прави личности, чието присъствие променя средата. Щом я напуснат, липсата им се усеща.

Ето някои от най-важните им навици, които ги правят сериозно ефективни и различни от масовото поведение.

  • Те изучават хората. Успехът в полето на бизнес комуникациите се свежда до разбирането как хората работят. Най-ефективно се общува, ако човек разбере първопричините, които обясняват защо някой друг взема или би взел дадени решения. Ако разбере ситуацията на другия и нуждите, стремежите, вкуса и целите му. Освен това, на всяка група от хора трябва да се гледа като на сбор от отделни различни личности.
  • Виждат истории. Знаят как реагира на историите човешкия ум. Умеят да разказват, с включени в разказите им класически образи като героя, злодея и други архетипи. Това е структурата на вечно продаващата се човешка драма или разказ, която позволява на другия да види живота, облика на събеседника или работата като по-близки до него.
  • Измайсторили са противоположната гледна точка. „Често съм чувала хора да описват отличните комуникационни специалисти с думите „той (или тя) ми помогна да видя голямата картина“ или „той (или тя) ми накара да изляза от моята зона на комфорт“, казва Бейтс. Умният комуникатор успява да подготви другите за неочаквани алтернативи, като вижда нещата по неприятния за тях начин и им го казва. За да се прави това и да не е обидно, разбира се, се изисква отработен финес.
  • Фокусират се в отдалечен план. Фокусират се приближено. Разглеждат добре ситуацията отвътре, създават си картина и после виждат тази картина като част от по-голямо цяло. Това помага добре на организационния мениджмънт и на всеки ръководител на отдел. Работи и в полза на външни консултанти по маркетингови комуникации, дошли във фирмата за да й предлагат гледната точка, която тя отвътре не може да разбере, за да заработи по-добре.
  • Копаят надълбоко. Не се задоволяват с повърхностната информация. Тези, които не се задълбават, не правят достатъчно, за да се развиват. Изисква повече усилия да задаваш допълнителни въпроси, да се ровиш надълбоко в информацията, да искаш да научиш повече, когато вече знаеш достатъчно. Само ако го правиш пред теб, ще изникват повече точки, чието неочаквано свързване ражда идеята. И в това се състои отличната част на комуникациите.
  • Прекарват време за разговори в реалния свят. Общуват толкова по телефона и пред компютъра, колкото очи в очи. Ценят истинските диалози. 
  • Умеят да завоюват доверие. Разполагат с набор от експертни умения и презентират тези умения по начин, с който предразполагат другите да ги уважават и да се доверят на оценката им почти незабавно. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ