Nova Brasilia търси рецепти срещу FOMO и "токсичната позитивност" със #Следвайогъня

Nova Brasilia търси рецепти срещу FOMO и токсичната позитивност със #Следвайогъня

Nova Brasilia търси рецепти срещу FOMO и "токсичната позитивност" със #Следвайогъня

Има ли как дигиталната реалност и времето, което все повече ѝ отдаваме да не ни лишават от нашата автентичност? Българският бранд Nova Brasilia, който вече 30 години споделя посланието да бъдем верни на себе си и да следваме вътрешния си глас, за да се отличаваме по собствен и неповторим начин приема този въпрос за сериозно предизвикателство и се впуска в изследване и откриване на възможните отговори с новата си кампания - #Следвайогъня. Тя е насочена най-вече към хората, които използват активно социалните мрежи и съответно се сблъскват с проблема на „токсична позитивност“ най-често и отблизо.

Токсичната позитивност е един от най-често срещаните проблемни модели на себеизява в социалните мрежи, това е добре познатият ни стремеж към демонстрация на фейк щастие, ентусиазирано споделяне на положителни мисли и чувства за сметка на реалното емоционално състояние. Рано или късно това неминуемо води до разминаване между лицето, което показваме в социалните мрежи и истинската ни същност, между начина на живот, който в действителност имаме и този, който се опитваме да демонстрираме.

Подобни и също актуални тенденции  кибертормозът, тревожността, липсата на увереност и внушеното чувство за ниска самооценка, което се появява при вида на много по-успешни, добре изглеждащи и харесвани хора от нас самите. Нов феномен е и склонността постоянно да се сравняваме с околните, както и една от най-разпространените съвременни поведенчески концепции FOMO (Fear Of Missing Out) – страхът от социално изключване и притеснението от пропускане на информация и моменти, които биха били значими за нас.

Според проучване, посветено на темата*, 56% процента от хората се страхуват да не пропуснат различни събития и новини, ако са далеч от социалните мрежи, а 60% правят спонтанни покупки именно заради FOMO. Изброените по-горе са само част от социалните феномени, с които съвременните поколения трябва да се борят, за да съхранят своята автентичност и да останат верни на истинските си вярвания и желания.  

Със #Следвайогъня Nova Brasilia се надява да постави начало на действителна промяна в трансформирането на потребителските нагласи спрямо възможните "странични ефекти" от предозирането със социалните мрежи.

Кампанията #Следвайогъня ще се реализира съвместно с някои от най-харесваните и актуални български инфлуенсъри, обединени от общи характеристики и имащи отношение по темата като Георги Блажев, Стефани Петкова, Ива и Радостин Кузманови, както и шеф Светлана Илиева. Заедно с последователите си, всички те ще разкажат личните си истории и досег до проблема, както и последствията, които той може да донесе със себе си и начини, чрез които да ги предотвратим.

#Следвайогъня е естественото продължение на социалния ангажимент на Nova Brasilia да стимулира автентичността във всичките ѝ форми и да допринася за това да живеем хармонично в собствената си реалност, окуражавайки смелостта за себеизразяване, спонтанността и дори премахването на някои обществени бариери, които ограничават личния ни потенциал.

* Изследване на агенция BluePoint! и мониторинг на източници, отразяващи обследваната тема, 2023

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ