Първата телевизионна реклама в света стана на 75 години


Първата в историята на света платена, законна реклама, излъчена по телевизията, навърши 75 години. Това е кратко съобщение на американската марка часовници Bulova, показано на 1 юли 1941 г. по нюйоркския канал WNBT, днес собственост на NBC като WNBC. 

Преди това рекламирането по телевизията в САЩ е било забранено, докато Федералната комисия за комуникации не дала търговски лицензи на 10 телевизии. Това се случило на 2 май 1941 г. и е влязло юридически в сила на 1 юли. Американското списание Quartz отбелязва, че WNBT е била единствената от 10-те телевизии, която е излъчила реклама точно на същия ден. 

Видеото е представено преди излъчването на мач между Бруклин Доджърс и Филаделфия Филис на стадион Ебетс Фийлд. Ad Age съобщава през 1995 г., че спотът на име "Bulova Time Check" е платен от рекламодателя за 4 долара такси за излъчването плюс 5 долара телевизионни такси. На днешно време от Ad Age посочват, че сумата би се равнявала на 147.08 рекламни долара, което си е доста добра сделка, и отбелязват, че по същото време е имало около 4000 работещи телевизии в района на Ню Йорк.

Ето и рекламата. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела