Четири грешки, от които рекламата губи

Четири грешки, от които рекламата губи

Има реклами, които просто не привличат вниманието. Клиентите не ги забелязват, не купуват промотирания от тях продукт. В бизнеса не навлизат печалби.

Така се случва, защото съобщенията им са неясни или необвързващи, коментира Рой Уилиямс в електронното издание на списание Entrepreneur. Авторът и основател на международната рекламна агенция Wizard of Ads посочва четири от основните грешки, които според него правят рекламата неефективна и невзрачна.

1. Съобщението претендира, че звучи "правилно” и "професионално”, докато всъщност е адски познато и предсказуемо. Предвидимите реклами не пробуждат съзнанието. Напротив, приспиват го. Те минават през слуха, но не и през главата.

2. Информирате, без твърденията ви да могат да бъдат доказани. По-добре в рекламата си не съобщавайте информация, която не може да бъде потвърдена. Не казвайте например "Гарантирано ниски цени!”. Или какво? Ако не са, какво ще стане? Ще се извините ли? Друг съвет: не обяснявайте ползата на клиента. Не давайте сложни обяснения като "използваме синхростатичния метод!” Какво използвате???

3. Забавлявате, без да убеждавате. Не финансирайте реклами, които са симпатични или смешни, ако съобщението ви в тях е неясно. Например, като покажете домашен любимец, който казва „Обичам... (името на продукта ви)”. Кучето обича да се храни с продукта. И? Може би аудиторията също трябва да заобича... Зрителят ще запомни, че в рекламата става дума за кучешка храна. Но коя точно беше тя... Помнете, че най-добрите реклами са тези, които карат клиентите да си представят, че предприемат някакви действия. Такъв пример е излъчването на танцуващ силует на екрана на iPod, с който се слуша музика.

4. Слагате излишни декорации. Графичното ви лого е напълно достатъчно, освен ако не сте в бизнеса с лайфстайл, мода или парфюми. Излишните декоративни елементи в рекламата на услуги разконцентрират.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ