Банков анализ: Младите пият по-малко алкохол по икономически причини, а не заради здравословен живот

Спадът в консумацията на алкохол сред поколението Z, родените след 1998/99 г. в САЩ се дължи предимно на икономически и структурни фактори, а не на тенденцията към „съзнателност“ и здравословен начин на живот. Това съобщиава изданието The Spirits Business, позовавайки се на доклад на холандската банка Rabobank. Документът е озаглавен „Истинските причини, поради които поколението Z пие по-малко“. Докладът беше публикуван след коментари на ръководителя на американската алкохолна компания Brown-Forman Лоусън Уайтинг, който нарече спада в консумацията на алкохол временно явление.
Според анализатори почти половината от младите хора от поколението Z в Съединените щати все още не са достигнали законовата възраст за купуване на алкохол (21 години), а значителна част от тези, които вече са възрастни, нямат висше образование, работят на начални позиции или изобщо нямат стабилни доходи. Това, отбелязва докладът, отразява подобна ситуация, наблюдавана при предишни поколения в ранна възраст.
Според изчисления на Rabobank, базирани на данни от Бюрото по трудова статистика на САЩ (BLS), от 2012 г. до 2023 г. делът на доходите, които домакинствата под 30 години харчат за алкохол, е намалял от 1,1% на 0,74%. В същото време разходите за алкохол в домакинствата, където главата на семейството е над 30 години, остават почти непроменени през десетилетието. От това банката заключава, че младите хора от поколението Z днес харчат около една трета по-малко за алкохол, отколкото милениалите на същата възраст преди десет години.
Rabobank също така отбелязва, че тенденцията към забавена консумация е станала по-ясно изразена през последните 20 години. Младежите от поколението Z също включват повече представители на групи, които традиционно нямат силна култура на пиене на вино, като афроамериканци, латиноамериканци и азиатци. Освен това смартфоните и дигиталната социализация, според Rabobank, частично са изместили алкохола като традиционна форма на прекарване на свободното време.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.