Bild: Лубиц се опитал да вдигне самолета преди да го разбие

Bild: Лубиц се опитал да вдигне самолета преди да го разбие

Нови подробности от трагедията с полета на Germanwings във френските Алпи, разкри германският в. Bild. Изданието цитира подробности от предварителния вътрешен доклад на френското бюро за разследване на авиокатастрофи BEA, в който, освен безспорните доказателства, че пилотът Андреас Лубиц умишлено е насочил самолета към гибел, пише, че в последния момент той се е опитал да промени самоубийственото падане. Лубиц е направил опит ръчно да вдигне самолета, но автопилотът продължил да изпълнява зададената маневра и лайнерът се е разбил, посочва изданието като цитира данни от доклада на френските следователи.

„Какво се е случило в този момент? Лубиц внезапно се е уплашил от смъртта? Изпаднал е в паника? Или е искал да предотврати катастрофата”, пита изданието.

Мнението на шефа на френската разследваща служба Реми Шути обаче е, че не вярва, че германският пилот е искал да предотврати разбиването на самолета, се отбелязва още в материала.

Огласени по-рано данни от предварителния отчет за катастрофата във френските Алпи потвърдиха появили се информации, че Лубиц е репетирал смъртоносното снижаване на самолета по време на полет, извършен ден по-рано.

Той е извършил серия от странни маневри на път от Дюселдорф за Барселона, пише El Pais. Тогава също е останал сам в пилотската кабина за няколко минути и на няколко пъти е задал максимално снижение на самолета Airbus A320, според предварителния доклад, разпространен от френските следователи.
В документа в обем от 20 страници се посочва, че в 7,19 часа сутринта по време на полета до Барселона са били записани звуци, наподобяващи отваряне и затваряне на вратата на пилотската кабина, които отговарят на момента, в който пилотът е излязъл. Тогава самолетът е летял на височина от на 11 000 м.

В 7,20 часа контролната кула в Бордо е поискала самолетът да се снижи на височина от 10 000 м. 18 секунди по-късно обаче вторият пилот е избрал възможно най-малката височина от 30 м. Той е запазил тази настройка за три секунди, преди да я промени на най-голямата възможна височина – 15 000 м. и да понижи отново до 10 500 м.

В 7,22 часа Лубиц отново е избрал височина от 30 м., а след това я е сменил отново, преди да се спре на 7 600 м.

В 7,24 часа се е чул сигнал, отваряне на пилотската кабина и капитанът отново е влязъл. Докато командирът на полета е липсвал, Лубиц е избрал най-ниската възможна височина на полет и я е коригирал общо пет пъти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ