Успя ли дистанционната работа да убие бизнес пътуванията
Личните срещи с клиенти може да са намалели, но служебните командировки не са изчезващ вид от корпоративния живот
По време на дългите локдауни в ковид пандемията компаниите бяха принудени да приемат виртуални алтернативи на бизнес пътуванията. Така, онлайн срещите станаха почти официален стандарт за срещи лице в лице с клиенти, пише BBC.
Когато светът се отвори отново, много лидери осъзнаха, че голяма част от бизнес пътуванията им преди пандемията вече не са необходими или финансово разумни. Защо да плащате разходите, когато срещите в Zoom или Teams вършат същата работа?!
В резултат на това индустрията на бизнес пътуванията понесе голям удар.
В годишните си отчети за печалбите много авиокомпании, особено нискобюджетните превозвачи в САЩ, отчитат големи финансови загуби, дължащи се отчасти на спад в корпоративните пътувания. И все пак някои експерти смятат, че докато хората се установяват в практическите реалности на хибридната и дистанционна работа, бизнес пътуванията трябва да се съживят – и да се преобразят.
Доклад от август миналата година на Global Business Travel Association показа, че световната индустрия за бизнес пътувания се очаква да надхвърли нивото на разходите си преди пандемията от 1,4 трилиона долара (£1,1 трилиона) през 2024 г. – две години по-рано от първоначалните прогнози на някои анализатори в индустрията.
Може би данните от American Express Global Business Travel, международна платформа за B2B пътувания, могат да помогнат да се обясни защо. В сътрудничество с Harvard Business Review изследователите на Amex GBT анкетираха 425 американски професионалисти и установиха, че компаниите променят причините за служебни командировки. Вместо предпандемичния фокус върху пътувания, водени от продажби, сега те са съсредоточени върху това, което докладът определя като „пътуване без клиенти“: компаниите се срещат вътрешно.
За фирми, работещи в хибриден модел или изцяло дистанционна настройка, това пътуване за взаимодействие лице в лице стана жизненоважно.
„По време на пандемията много хора се преместиха, което промени демографията на организациите“, казва Патриша Хуска, главен директор „Хора“ в American Express Global Business Travel.
Докато виртуалните срещи често могат да бъдат достатъчни, данните на Amex GBT показват, че те могат да бъдат несъвършен заместител, като 70% или респондентите са съгласни, че моделът на предимно дистанционна работа може да накара служителите да се чувстват изолирани, а 88% казват, че личната среща е от решаващо значение за изграждането на положителни, дългосрочни взаимоотношения между работниците.
„Обединяването на хората чрез пътуване възстановява връзките, укрепва културата в организациите и създава ентусиазъм“, казва Патриша Хуска.
Това е нещо, което Дейрдри Мак Гетрик, основател на UFurnish, базирана в Обединеното кралство онлайн платформа за мебели, е видяла от първа ръка. След пандемията нейният екип от 16 служители работи изцяло дистанционно и сега пътува два пъти годишно за срещи с цялата компания.
„През януари всички отиваме за една седмица в хотел в чужбина и използваме това време, за да направим ревизия на изминалата година и да настроим приоритетите и целите за следващата година, както като компания, така и в отделните отдели. След това през септември правим по-кратко пътуване в Обединеното кралство, което е събитие без работа и чисто за събиране като екип за малко забавление с дейности като дегустация на бира или спортна стрелба с глинени гълъби“, казва Мак Гетрик.
Тя казва, че тези формати имат „огромно влияние“ както върху бизнес морала, така и върху мотивацията на екипа. „Това е възможност да съберем хората и да им дадем шанс да се сближат с тези, с които ще работят, както и с хора от бизнеса, с които обикновено не се срещат.", добавя Мак Гетрик.
Настройката за отдалечена работа с възможности за лични срещи е модел, който работи добре за Мак Гетрик и нейния екип – толкова много, че обмислят направят повече по този въпрос през следващата година. „Бихме искали да направим три пътувания, като например, третото е през май, за да помогнем за прегрупирането между пътуванията през януари и септември, заедно с празнуването на постиженията и обработката на наученото от първото тримесечие, нашият най-натоварен период от годината“, добавя тя.
Докладът на Amex GBT подчертава и други важни предимства на бизнес пътуванията. Шест от 10 респонденти казват, че смятат, че бизнес пътуването е ключов компонент на професионалното развитие, а половината са съгласни, че техните лидери вярват в същото. „Служителите забелязват, че работодателите не гледат на пътуването само като на разход, а вместо това виждат стойността на инвестирането в тях. Когато занесете офиса у дома, остава празнота и пътуването е начин да се запълни тази празнота“, казва Патриша Хуска.
Тъй като хибридната работа е тук, за да остане, бизнес пътуванията – макар и в нова роля – със сигурност също остават.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.