Доставката на нови самолети Air Force One може да се забави поне до 2029 г.

Програмата за нови президентски самолети Air Force One може да бъде отложена до 2029 г. или години по-късно, заяви високопоставен служител на администрацията, позовавайки се на проблеми във веригата за доставки и променящи се изисквания, след като Белият дом заяви, че проектът не е успял да достави нов самолет навреме през уикенда, предаде Ройтерс.
Закъсненията са разочароващи, но не може да се направи много за ускоряване на доставката, заяви служителят пред Ройтерс, като отбеляза, че Boeing се сблъсква с проблеми при доставката на компоненти, тъй като някои производители са прекратили дейността си.
Някои изисквания към самолета също са променени, предвид развиващите се потенциални заплахи, каза служителят.
Boeing препрати въпроси относно графика на програмата, известна като VC-25B, към военновъздушните сили на САЩ.
„Ясно е, че президентът Тръмп би искал самолета по-рано и затова работим, за да видим какво може да се направи, за да постигнем това“, каза изпълнителният директор на Boeing Кели Ортберг пред Ройтерс през януари.
Първият самолет беше планиран за доставка през декември 2024 г., но Boeing отложи доставката му поне до 2027 или 2028 г. - към края на втория мандат на Тръмп.
През декември Breaking Defense съобщи, че програмата за президентски самолети е изправена пред нови забавяния, които могат да доведат до доставка на първия самолет до 2029 г. или по-късно.
Запитан за доклада, служителят на администрацията призна, че има нови забавяния и че забавянето може да се проточи „години след“ 2029 г.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп е дълбоко ангажиран с програмата още от президентската си кампания през 2016 г., като издейства от тогавашния главен изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбург обещание да ограничи разходите по програмата до 4 млрд. долара.
Тези договорни условия с фиксирана цена, поставени под въпрос от анализаторите по онова време и финализирани през 2018 г., досега са стрували на Boeing над 2 млрд. долара.
Подновеният ангажимент на Тръмп може да сигнализира за по-нататъшни проблеми за Boeing, чийто настоящ шеф Кели Ортбърг заяви, че компанията се среща със съюзника на Тръмп - милиардера Илон Мъск, който намалява разходите, за да се актуализира самолетът по-бързо, твърдят анализатори.
„Президентът иска тези самолети по-скоро, така че работим с Илон, за да видим какво можем да направим, за да ускорим графика на тези програми“, каза Ортбърг пред CNBC на 28 януари.
Ръководителите на Boeing заявиха, че производството се е забавило поради проблеми с веригата за доставки, високите разходи и сложността на самолетите, които са предназначени да бъдат въздушен Бял дом.
Тръмп отново навлезе в темата в събота, когато разгледа 12-годишен самолет 747-8 на международното летище Палм Бийч, близо до ваканционния му дом във Флорида, за да се запознае по-добре с конфигурацията на двата нови президентски транспортни самолета, съобщават от Белия дом.
Самолетът 747-8, който Тръмп обиколи, преди това е бил собственост на Катар, но след това е бил реконструиран и сега се експлоатира като чартърен.
„Той видя как е конфигурирано всичко. Това е по-голямо пространство“, каза служителят, като добави, че сегашните самолети Air Force One са сравнително малки. Новият самолет ще побира повече хора, включително медии, каза служителят.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.