Levi's и ВВН се разделят след серия велики реклами

Британската рекламна агенция Bartle Bogle Hegarty (BBH) прекрати договора си с модната компания Levi’s, съобщи campaignlive.co.uk.

Така беше преустановена съвместната им работа, която през последните 28 г. роди едни от култовите реклами на Levi’s, познати в България, в Европа и по цял свят.

Когато сключва рекламен договор с BBH през 1982 г., марката Levi’s е окачествявана като нерентабилна и безперспективна. Американските дрехи на Levi’s са приемани в Европа за старомодни. Налага се те да бъдат рекламирани в държави, където по това време витаят антиамерикански настроения.

Пробивът на марката, който й осигурява летящ старт в Европа, се дължи на рекламата на BBH „Пералнята”, в която се съблича тогавашният тийнейджърски идол Ник Кеймън.

В нея създателите й от BBH показват атмосферата в обществена пералня в Америка през 50-те г. на 20 в., внушавайки, че марката дрехи е алтернативна на пънкарското, мърляво облекло, популярно по това време.

Видеорекламата е основополагащ пример за успешно интегрирана маркетингова кампания. Саундтракът към нея на Марвин Гей (I Heard It Through The Grapevine) по-късно се превръща в музикално лого на Levi's и достига върха на музикалните класации в Европа.

Благодарение на видеото, британските продажби на продукти с марката Levi's скачат с 800% в рамките на една година. 

Революционната за времето си реклама можете да видите по-долу. Насладете се!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ