Mercedes заменя роботите с хора в заводите си

Mercedes заменя роботите с хора в заводите си

 Mercedes-Benz заменя част от роботите, обслужващи производствените му линии, с хора, пише The Guardian.

Роботите не могат да смогнат с темпото на промени и с нивото на сложност на предлаганите екстри за автомобилите от S-клас в 101-годишния завод в Зинделфинген, произвеждащ 400 хиляди коли годишно.

Екстрите от нагряващи се или охлаждащи се поставки за чаши и различни волани до рамки от въглеродни фибри и дори четири вида капачки за винтилите на гумите, изискват адаптивност и гъвкавост - два показателя, по които в момента хората са по-добри от роботите.

„Роботите не могат да се справят със степента на персонализация и с многото вариации, които имаме днес. Спестяваме пари и гарантираме бъдещето си, като наемаме повече хора", казва Маркус Шефлер, директор на производството на Mercedes-Benz.

“Изоставяме опитите да максимализираме автоматизацията, за да дадем отново по-голяма роля на хората в индустриалния процес. Трябва да бъдем гъвкави. Разнообразието е твърде голямо за машините. Те не могат да работят с всички възможности и да са следват темпото на промените", допълва още той.

Mercedes се опитва да съкрати времето за производството на един автомобил от 61 часа през 2005 г. до 30 часа. За да постигне това, компанията преминава към нова схема. При нея работниците оперират с различни по-малки и по-леки машини. Традиционни роботите биха функционирали зад защитни прегради, изолирани от хората. Промяната означава, че по-малки и по-гъвкави системи, които работят заедно с хората ще заместят някои от големите роботизирани машини. 

Конкурентите от BMW и Audi също тестват роботи, оборудвани със сензори и интелигентен софтуер, които са достатъчно безопасни, за да работят заедно с хора. Дори в Япония, която е световният лидер в областта на индустриалните роботи, Toyota започва процеси на заместване на роботи с хора. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ