Социалните мрежи в Турция организират бойкот на заведения заради високите цени
В социалните мрежи в Турция започна кампания за бойкот на заведенията за обществено хранене заради високи цени в кафенета и ресторанти в Турция. То е по инициатива на икономиста Ирис Джибре, която призовава съгражданите си да не посещават заведенията за обществено хранене този уикенд, пише вестник "Хюриет".
По думите й кампанията с хаштаг #boykot набира популярност в турските социални мрежи. Джибре първоначално излезе с инициативата за бойкот през януари, но тогава действието не намери широка подкрепа.
„Сега, когато цените се покачват по-бързо от инфлацията и една бисквитка понякога се продава за 110 лири (3,4 долара), чаша чай за 60 лири (1,8 долара) и чаша кафе за 80 лири (2,5 долара), хората започнаха да реагират по различен начин. Призивът за бойкот на кафенетата и ресторантите, които предлагат намалени порции и некачествена храна, намери подкрепа сред хиляди хора, те ще бойкотират заведенията за обществено хранене на 20-21 април“, каза активистът, цитиран от телевизионния канал „Сьозджу“.
Анализаторите отбелязват, че от юни миналата година до април тази година най-голямото увеличение на цените в Турция е настъпило в сектора на общественото хранене. Само през март инфлацията в този сектор е 104,7%. Именно това според експертите е причината за загубата на управляващата партия на общинските избори на 31 март.
„Хюриет“ отбелязва, че турският президент Тайип Ердоган обяви на последното заседание на изпълнителния комитет на управляващата Партия на справедливостта и развитието намерението си да предприеме сериозни мерки срещу заведенията, които надуват цените и мамят клиентите. Ръководителят на турското министерство на търговията Омер Болат каза по CNN Turk, че в парламента вече е изпратен законопроект, който предвижда по-строги административни наказания за необосновано увеличение на цените.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.