Ще се превърне ли технологията на Tesla в стандарт за зареждане на електромобили в САЩ

Ще се превърне ли технологията на Tesla в стандарт за зареждане на електромобили в САЩ

Тексас одобри в сряда плана си да изисква от компаниите да включат технологията на Tesla в станциите за зареждане на електрически превозни средства (EV), за да отговарят на условията за федерални фондове, въпреки призивите за повече време за повторно проектиране и тестване на конекторите, предава Ройтерс.

Решението на Тексас - най-големият получател на програма на стойност 5 милиарда долара, предназначена за електрифициране на американските магистрали - се следи внимателно от други щати и е стъпка напред за плановете на изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск да превърне технологията си в стандарт за зареждане в САЩ.

Усилията на Tesla са изправени пред ранни тестове, тъй като някои държави започват да отпускат средствата. Компанията спечели множество проекти в първия кръг на финансиране в Пенсилвания, обявен в понеделник, но нито един миналия месец в Охайо.

Федералните правила изискват от компаниите да предложат конкурентната Комбинирана система за таксуване (CCS) – стандарт на САЩ, който беше предпочитан от администрацията на Байдън – като минимум, за да отговарят на условията за средствата.

Но отделните държави могат да добавят свои собствени изисквания върху CCS, преди да разпределят федералните средства на местно ниво.

Съобщението на Ford Motor и General Motors преди малко повече от два месеца, че планират да приемат Северноамериканския стандарт за зареждане (NACS) на Tesla, предизвика шок в индустрията и подтикна редица автомобилни производители и компании за зареждане да приемат технологията.

През юни Ройтерс съобщи, че Тексас, който ще получи и разпредели 407,8 милиона долара за пет години, планира да наложи на компаниите да включат щепселите на Tesla. Щатът Вашингтон говори за подобни планове и Кентъки вече го е наложил.

Флорида, друг основен получател на средства, наскоро преразгледа плановете си, заявявайки, че ще даде мандат на NACS една година след като органът за стандарти SAE International, който преразглежда технологията, официално я признае.

Някои компании за зареждане писаха до Транспортната комисия на Тексас, като се противопоставиха на изискването в първия кръг от средства и цитираха опасения относно веригата за доставки и сертифицирането на конекторите на Tesla, заявявайки че това би изложило на риск успешното внедряване на зарядни устройства за електрически превозни средства.

Това принуди Тексас да отложи гласуването на плана два пъти, тъй като се опита да разбере NACS и неговите последици, преди комисията да гласува единодушно за одобряване на плана в сряда.

"Предложеният подход с два конектора ще помогне да се осигури покритие на минимум 97% от сегашните, над 168 000 електрически превозни средства с портове за бързо зареждане в щата", каза Умберто Гонзалес, директор в отдела по транспорт на Тексас, докато представяше план на държавата към комисарите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ