Телефонът на Пригожин открит до един от труповете, част от опашката на самолета - до вила в селото

Телефонът на Пригожин открит до един от труповете, част от опашката на самолета - до вила в селото

Телефонът на Пригожин открит до един от труповете, част от опашката на самолета - до вила в селото

Част от опашката на самолета Embraer, принадлежал на основателя на ЧВК "Вагнер" Евгений Пригожин, е открита на 3,5 км от мястото на катастрофата в Тверска област, съобщиха местни медии.  Според местни източници парче от опашката се намира на поляна, недалеч от входа на село Куженкино, на няколко метра от вилата на един от местните жители.

Самолетът Embraer Legacy на Пригожин се разби вечерта на 23 август край село Куженкино в Тверска област. Той е летял по курс Москва - Санкт Петербург. На борда е имало 10 души, трима от които са били членове на екипажа. Всички на борда са загинали.

Руската федералната агенция за въздушен транспорт потвърди официално, че водачът на "Вагнер" е бил сред пътниците на борда на самолета. Al-Jazeera, позовавайки се на източник от местните структури, съобщи, че телефонът на Евгений Пригожин е открит до един от труповете, но тялото му все още не е идентифицирано.

Федералната агенция за въздушен транспорт публикува и списъка с имената на пътниците на самолета, от които става ясно, че освен Пригожин, на борда на самолета е бил и военният ръководител на „Вагнер“ Дмитрий Уткин. Компанията, обслужила полета Embraer – 135 е предоставила данни за пътниците. Сред хората на борда на самолета са били още Сергей Пропустин, Евгений Макарян, Александър Тотмин, Валерий Чекалов и Николай Матусеев. Посочени са имената на членовете на екипажа на самолета - командир Алексей Левшин, втори пилот Рустам Каримов и стюардеса Кристина Распопова.

Телеграм-каналът Mash написа, че преди катастрофата, от салона на самолета  са се чували ръкопляскания. Бизнес джетът Embraer Legacy 600 се е спуснал на 2,4 км за 30 секунди, задържал е височината си още няколко секунди и е започнал да пада стремително.

Ян Печеник, директор по комуникациите във Flightradar24, казва пред Reuters, че в 18:19 московско време самолетът е започнал рязко да се снижава и за около половин минута е загубил 8000 фута от базисната крейсерска височина от 28 000 фута, тоест от височина от 8,5 км, я е намалил с 2,4 км - до 6,1 км. „Каквото и да се е случило, е станало бързо“, каза Ян Печеник. Той отбелязва, че "преди това няма индикации, че нещо не е наред с този самолет". Крейсерска скорост на движение на въздухоплавателно средство е скоростта  с минимален разход на гориво за километър изминат път; тази скорост позволява да се измине максимален пробег с фиксиран обем гориво. Русизмът е приет като официален термин, както и за височината на полета.

В публикация на сайта Flightradar24.com се посочва, че приемниците на службата са получили първи данни от Embraer в 17:46 московско време. Към 18:10 самолетът е достигнал крейсерска височина. Девет минути по-късно вертикалната скорост на самолета (промяна във височината на полета за единица време) започва да се променя драматично - от 30 100 фута на 19 725 фута - това се случва за 32 секунди. Последните данни от самолета са получени в 18:20 московско време. Тогава височината е била  19 725 фута - около 6 км.

Flightradar24 е услуга за проследяване на полети, базирана на сигнали от транспондери на самолети. В публикацията на сайта се казва, че в случая на Embraer картината на полета е възстановена чрез мултилатерация (MLAT; височина на полета, скорост, вертикална скорост), тъй като не идват данни от ADS-B (GPS) транспондери. Flightradar свързва това с възможно заглушаване на сигнали в района на полета. Операцията по издирването на мястото на катастрофата е приключила през нощта на 24 август. Останките на загиналите са отнесени в моргата на Твер за идентификация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ