В САЩ одобриха продажбата на лабораторно отгледано пилешко от две компании

Министерството на земеделието на САЩ одобри продажбата на клетъчно култивирано пилешко месо, след като двете стартиращи компании получиха първите одобрени за производство и продажба в страната, предаде Си Ен Би Си
Привържениците на лабораторно отгледаното месо казват, че то е по-здравословно и по-екологично от традиционното месо. Извън САЩ само Сингапур е разрешил продажбата на клетъчно култивирано месо.
Земеделското министерство издаде одобрение на Good Meat, дъщерно дружество на Eat Just, както и на Upside Foods. И двете компании вече бяха получили зелена светлина месеци по-рано от Агенцията по храните и лекарствата на САЩ, която каза, че лабораторно отгледаното пиле на компаниите е безопасно за консумация от човека.
В резултат на решението министерството ще инспектира съоръженията за отглеждане на месо, точно както прави с традиционните месопреработвателни предприятия и кланици.
Месото, произведено от Upside Foods и Good Meat, ще бъде етикетирано като „клетъчно култивирано пиле“, когато се продава на потребителите.
Good Meat също получи одобрение да продава своето лабораторно отгледано месо в Сингапур, където е достъпно за потребителите от декември 2020 г.
„Това съобщение, че вече сме в състояние да произвеждаме и продаваме култивирано месо в Съединените щати, е важен момент за нашата компания, индустрията и хранителната система“, каза в изявление главният изпълнителен директор и съосновател на Eat Just Джош Тетрик.
Производственият партньор на Good Meat - Joinn Biologics, също получи одобрение от Министерството на земеделието за производство на култивирано месо.
„Това одобрение ще промени фундаментално начина, по който месото стига до нашата трапеза“, каза основателят и главен изпълнителен директор на Upside Foods Ума Валети. „Това е огромна стъпка напред към по-устойчиво бъдеще - такова, което запазва избора и живота.“
Тъй като интересът на потребителите към месото на растителна основа намалява, инвеститорите вместо това залагат на индустрията за клетъчно култивирано месо. До момента Eat Just е събрала инвестиции 978,5 милиона долара, а Upside Foods - 608,4 милиона долара, според данни на PitchBook.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Цитат на деня
Цитат на деня |Принц Уилям става пилот на хеликоптер за спешна помощ
Маркетинг |УниКредит Булбанк е банка на годината
Финанси | Advertorial |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Забавно е да правиш невъзможното: 20 велики цитата от Уолт Дисни
Техники за успех | Advertorial |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.