В САЩ одобриха продажбата на лабораторно отгледано пилешко от две компании

В САЩ одобриха продажбата на лабораторно отгледано пилешко от две компании

В САЩ одобриха продажбата на лабораторно отгледано пилешко от две компании

Министерството на земеделието на САЩ одобри продажбата на клетъчно култивирано пилешко месо, след като двете стартиращи компании получиха първите одобрени за производство и продажба в страната, предаде Си Ен Би Си

Привържениците на лабораторно отгледаното месо казват, че то е по-здравословно и по-екологично от традиционното месо. Извън САЩ само Сингапур е разрешил продажбата на клетъчно култивирано месо.

Земеделското министерство издаде одобрение на Good Meat, дъщерно дружество на Eat Just, както и на Upside Foods. И двете компании вече бяха получили зелена светлина месеци по-рано от Агенцията по храните и лекарствата на САЩ, която каза, че лабораторно отгледаното пиле на компаниите е безопасно за консумация от човека.

В резултат на решението министерството ще инспектира съоръженията за отглеждане на месо, точно както прави с традиционните месопреработвателни предприятия и кланици.

Месото, произведено от Upside Foods и Good Meat, ще бъде етикетирано като „клетъчно култивирано пиле“, когато се продава на потребителите.

Good Meat също получи одобрение да продава своето лабораторно отгледано месо в Сингапур, където е достъпно за потребителите от декември 2020 г.

„Това съобщение, че вече сме в състояние да произвеждаме и продаваме култивирано месо в Съединените щати, е важен момент за нашата компания, индустрията и хранителната система“, каза в изявление главният изпълнителен директор и съосновател на Eat Just Джош Тетрик.

Производственият партньор на Good Meat - Joinn Biologics, също получи одобрение от Министерството на земеделието за производство на култивирано месо.

„Това одобрение ще промени фундаментално начина, по който месото стига до нашата трапеза“, каза основателят и главен изпълнителен директор на Upside Foods Ума Валети. „Това е огромна стъпка напред към по-устойчиво бъдеще - такова, което запазва избора и живота.“

Тъй като интересът на потребителите към месото на растителна основа намалява, инвеститорите вместо това залагат на индустрията за клетъчно  култивирано месо. До момента Eat Just е събрала инвестиции 978,5 милиона долара, а Upside Foods - 608,4 милиона долара, според данни на PitchBook.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ