Възстановяват профилите на Тръмп във Facebook и Instagram

Възстановяват профилите на Тръмп във Facebook и Instagram

Американската компания Meta Platforms съобщи, че ще възстанови акаунтите на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп във Facebook и Instagram през следващите седмици, след като те бяха спрени за две години заради щурма срещу Капиталоя на 6 януари 2021 г. от привърженици на Тръмп, предаде Ройтерс.

Възстановяването на акаунтите може да даде тласък на президентските амбиции на Тръмп, който обяви през ноември, че ще се включи отново в битката за Белия дом през 2024 година. Той има 34 млн. последователи във Facebook и 23 млн. в Instagram.

Неговият акаунт в Twitter беше възстановен през ноември от новия собственик на комапнията Илон Мъск, въпреки че Тръмп все още не е се е възползвал от възможността да публикува там.

Мета съобщи в публикация в блог в сряда, че е „въвела нови предпазни мерки, за да възпре повторни нарушения“.

„В случай, че г-н Тръмп публикува отново съдържание, нарушаващо правилата, съдържанието ще бъде премахнато и неговият профил ще бъде спрян за период от между един месец и две години в зависимост от това колко тежко е нарушението“, пише Ник Клег, президент на Meta по глобалните въпроси, в публикацията в блога.

Решението, макар и широко очаквано, предизвика остри укори от защитниците на гражданските права. „Facebook има политики, но те не ги прилагат недостатъчно“, каза Лора Мърфи, адвокат, ръководил двугодишен одит на Facebook, приключил през 2020 г. „Притеснявам се за капацитета на Facebook да разбере реалната вреда, която Тръмп предизвика: Досега Facebook беше твърде бавен в предприемането на действия“, добавя тя.

Джамил Джафер, изпълнителен директор на Knight First Amendment Institute към Колумбийския университет и бивш служител на Американския съюз за граждански свободи (ACLU), обаче защити възстановяването. Преди това той одобри решението на компанията да спре акаунта на Тръмп.

„Обществото има интерес да чуе директно кандидатите за политически постове“, каза Джафер. „По-добре е, ако големите социални медийни платформи сгрешат и оставят речта, дори ако речта е обидна или невярна, така че да може да бъде адресирана от други потребители и други институции“, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ