Развенчаха мита, че кафето увеличава риска от високо кръвно налягане

ЕС

Няма доказателство, че увеличената консумация на кафе увеличава риска от високо кръвно налягане. Въпреки опасенията в миналото големия прием на кафе не увеличава риска от високо кръвно налягане. До тези изводи е стигнало ново проучване, цитирано от „Ройтерс”.

Високото кръвно налягане се свързва със сърдечни заболявания, удари и кратка продължителност на живот, и според някои учени кафето слага начало на този проблем. Доклад в Американски журнал за хранене обаче, анализирал информация от шест предварителни проучвания сред 170 хил. души, не прави подобна връзка.

„Резултатите предполагат, че консумирането на кафе по навик на повече от три чаши дневно не се свързва с увеличен риск от високо кръвно налягане, в сравнение с приемането на чаша кафе дневно", пише Лю Чен от Университетското училище в Ню Орлиънс.

Нужни са обачеоще данни, за да могат да се потвърдят някои от резултати на проучването, допълни Чен.. Погрешно е да се разбира, че „няма никакъв риск” от неограниченото консумиране за стимулиращата напитка.

Връзката между кафето и кръвното налягане се усложнява допълнително от предположението, че кафето не влияе по еднакъв начин на всички, казва още Чен.

„Хората с различни генетични предразположености могат да реагират на кафето по различен начин. За някои хора може и да е напълно безопасно да консумират по-големи количества кафе, но за други не,” допълва изследователят.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
25 безполезни, но много любопитни факти
Кипърският природен газ може да потече към Европа още през март 2028 г.
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Работна група към социалното министерство обсъжда нови видове трудови договори
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
В Нидерландия купуват все повече електромобили заради данъчното облагане
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка