Внимание! Facebook може да отключи анорексия!
Нови проучвания бият тревога, че най-голямата социална мрежа Facebook крие сериозни опасности за здравето на подрастващите момичета.
Колкото повече време прекарват тийнейджърките във Facebook, толкова по-голяма е вероятност да бъдат отключени проблеми с храненето, като анорексия, булимия и склонност към продължителни, жестоки диети, гласята данни от изследване на учени от израелския университет в Хайфа.
248 момичета на възраст от 12 до 19 години са взели участие в проучването, като са били помолени да дадат информация за навиците си в интернет, гледането на телевизия, както и за отношението си към храненето, отслабването и булимията.
Така е открита връзката между болести като булимията и анорексията с интернет, в частност Facebook, както и с отделни телевизионни програми. Изследването е показало, че повечето момичета забравят с часове да се хранят, "погълнати от мрежата", а тези които го правят, предпочитат да хапнат нещо набързо - най-често нездравословна храна.
Изследователите са категорични, че родителите имат огромна роля в податливостта на момичетата на заболяванията. Момичетата, чиито родители са наясно с потреблението на определено медийно съдържание и го дискутират с тях, показват повече лична устойчивост. Това служи като „щит за отбрана” срещу хранителните нарушения.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Какво става с общинските бюджети и как българските градове могат да се подобрят?
5-а годишна конференция за строителство и инвестиции |Американските фирми са предпазливи с инвестициите в Китай въпреки подобрената рентабилност
Бизнес |Гигантско дълбоководно гробище на китове е открито край бреговете на Австралия
Любопитно |Турция задържа 22 звезди на шоубизнеса, сред тях е и популярната актриса Берен Саат
Свят |Илюзията за евтиното: Как алгоритмите на Shein и Temu изкривяват пазара
Компании |Времето: Жълт код за интензивни валежи е обявен в 16 области
България |364 са заболелите от морбили у нас. От тях 300 са деца
ЕС |Средно с 30% годишно се увеличава реализираната българска селскостопанска продукция в Kaufland
Компании |Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Енергетика |Компаниите от Schwarz Group ускоряват развитието на дигиталния суверенитет с миграцията на 595 000 работни пространства към Workspace by STACKIT
Компании | Advertorial |САЩ и Иран отново си разменят удари в Близкия изток, петролът поскъпва
Енергетика |Парламентът прие мерките срещу необоснованото покачване на цените
България |На днешната дата, 11 юни. Рождениците днес
На днешната дата |ADVERTORIAL
Компаниите от Schwarz Group ускоряват развитието на дигиталния суверенитет с миграцията на 595 000 работни пространства към Workspace by STACKIT
От законодателните промени до изкуствения интелект: защо знанието остава най-сигурната инвестиция за бизнеса
Коментари
Няма въведени кометари.