Мегатенденциите, които ще променят света

Мегатенденциите, които ще променят света

Представете си свят, в който тревогите за устойчивостта и опазването на околната среда отстъпват пред грижата за индивидуалното здраве на човека и благосъстоянието му. В този свят инвеститорите се изтеглят от зелените решения и се фокусират върху т. нар. умни продукти и технологии. Например дигиталните лични асистенти, портативните екрани, роботите, които помагат на хората в ежедневието им. Умните технологии помагат и на бизнеса, като свързват четири до пет милиарда души чрез мрежата. И всеки един от тях е потенциален клиент.

Тази картина е описана в материал, посветен на мегатенденциите, които ще променят живота на хората, от Саруонт Сайн – автор на Би Би Си. Той посочва най-важните линии на развитие, които според експертите от индустриите и учените ще доведат до радикална промяна в развитието на човечеството.

Бележка: В картината, която той описва и тенденциите, които изброява, липсват събития от типа на Черния лебед, по названието на Насим Никълъс Талеб. Това са изключителните, неочаквани продукти, практики, услуги или пък събития, които внезапно преобръщат пазарите и поведението на потребителите, без да е прогнозирана появата им.

Според материала на Би Би Си сред мегатенденциите, които ще променят света, ще фигурира следното:

*Промяна на моделите за здравеопазване. Системата на държавната грижа за здравето става все по-малко постижима за Западния свят с оглед на застаряването на населението му. Прогнози гласят, че към 2020 година разходите за здравеопазване ще възлизат на една пета от общите разходи на правителствата в глобален план. Следователно, познатите модели на диагностициране ще се изменят към усилия за по-ранно хващане на болестта. Ще се инвестира в методи, които могат да предвидят бъдещи заболявания. Частните схеми на здравеопазването ще се изменят с фокус към пациентите, които остават здрави. Този сектор все повече ще продава на хората устройства и медикаменти, за да останат такива.

*“Умно“ ще е новото „зелено“. Идеята е, че технологиите ще трансформират обикновения ни дом в място на технологичните реакции. В него влизането вкъщи  ще бъде контролирано от движение на ретината, досущ като във фантастичните филми. Дигитални асистенти ще посрещат с „Добре дошли у дома“ собствениците на жилището. Ще долавят настроението им и ще настройват светлината, ароматите, музиката и картините на екраните според него. „Умните“ инициативи ще бъдат все по-интригуващ обект за инвестиции. Те ще преоформят начина, по който си взаимодействаме с градовете, сградите, колите, заводите и компаниите за обслужване.

*Възход на нулевите идеи. Като обещанието за „нулева възможност за пробив в сигурността“, „нулев брой инциденти“, нулев брой жертви“ и „нула имейли“. Както и „автомобили с нулеви вредни емисии“, каквито се рекламират днес.

*Електрическа мобилност. Очаква се, че към 2020 г. 45 милиона електрически мотоциклета, автобуси, камиони, автомобили ще бъдат продавани в глобален план.

*Пик на урбанизацията. Големи градове ще стават все по-огромни чрез сливането им с близко разположени населени места. Така ще се появят т. Нар. Мегаградове, мегарегиони, мегакоридори.

*От влакове на самолети. Смята се, че 200 години след като железопътният транспорт бе изобретен, светът ще види драматична промяна. През следващото десетилетие ще започне изграждането на глобална мрежа за скоростен жп транспорт в развитите общества. Така, жп превозът ще се превърне в модерна индустрия с нарастващо търсене на специалисти. Смята се, че тази мрежа ще свързва не само градове, щати, провинции и страни, но дори континенти.

*Сред останалите мегатенции се очакват промяна в стойността на парите, оформяне на световна средна класа до около 5 милиарда души през 2020 г. Към тази година се очаква да бъдат свързани 80 милиарда устройства, 9 милиарда мобилни телефона, 5 милиарда интернет потребители. Така ще възникне невидима мрежа, която създава свят без граници.

*Новото бойно поле ще се прехвърли в киберпространството с нарастващ брой нападения и опити за достъп до секретна държавна и корпоративна информация.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ