Пазарът на реклама в Близкия изток отново е примамлив

Пазарът на реклама в Близкия изток отново е примамлив

Рекламната индустрия в Близкия изток бавно се съживява, след като през 2009 г. кризата там почти погреба местния бизнес.

Преди 2 години в региона имаше безумен наплив от инвестиции в реклама, който достигна своя пик през 2007 г., отбелязва MediaWeek.

Тогава рекламната индустрия в Обединените арабски емирства отбеляза главозамайващ ръст. Стигна се до там, че поставянето на билборд на определено място в магистрала годишно можеше да излезе към 1 млн. долара. Пристигнаха чуждестранни специалисти от Европа, които основаха местни агенции и спечелиха много на тази благодатна почва.

Спадът на вложенията в реклама след това беше екстремен, пише още MediaWeek. За мнозина той беше смъртоносен колапс. Нетните инвестиции в реклама намаляха към 20%. Резкият им спад в кризата роди болезнен процес на закриване на рекламни агенции. Само в Дубай прекратиха лиценза си 170 такива агенции.

През 2010 г. обаче рекламният пазар в региона се възстановява и качеството на изготвената продукция се покачва. Най-ярките доказателства за това бяха показани на тазгодишния рекламен фестивал в Кан.

Саудитска Арабия напоследък стана по-атрактивна за инвеститорите в рекламния бизнес. Правителството вложи 900 млрд. долара в развитието на социалната и икономическата структура. Освен това пазарът е примамлив, тъй като средната възраст на 24-милионната аудитория е 18 г.

Може би най-големите надежди за търговията с маркетингови съобщения в Близкия изток сега са свързани с дигиталната реклама. Вложенията в нея засега са само 2% от общите, но се предполага че ще нараснат. Причината? Интернет се разпространява стремително сред младежката аудитория в региона. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ