Хранещи се красиви жени печелят $9000 месечно в корейския интернет

Хранещи се красиви жени печелят $9000 месечно в корейския интернет

Хранещи се красиви жени печелят $9000 месечно в корейския интернет

Странната нова мода във все по-виртуалната Южна Корея е да гледаш онлайн как някой яде. Редица канали вече стриймват видеопотоци на живо, в които любопитните може да позяпат как някой – обикновено красива млада жена – се тъпче с огромни порции храна.

Кралицата на този феномен е Дива – изящна 33-годишна жена, очевидно надарена със стомашния капацитет на слон и с метаболизма на колибри. Всяка вечер около 8 вечерта няколко хиляди зрители отварят браузърите, за да погледат как Парк Со-юн омита порции, достатъчни да нахранят няколко гладни футболисти.

Тя без проблем вижда сметката на четири големи пици или на три килограма говеждо на едно сядане. Трябва да се признае, че този подвиг й отнема няколко часа.

След като приключи, Дивата прекарва още 2-3 часа в разговори с феновете си, които общуват с нея в чат стаята, прикачена към онлайн канала й.

За Парк яденето онлайн не е само приятно хоби, но и изключително печеливш бизнес. Тя печели до 10 милиона корейски вона (9300 долара) месечно от предаванията си. Разходите обаче също са високи. Дивата дава около 3000 долара месечно за храна, пише Си Ен Ен.

Защо обаче корейците се вманиачиха по чуждото хранене? „Феновете ми казват, че обичат да ме гледат как ям, защото го правя с такава наслада и карам всичко да изглежда невероятно вкусно”, обясни Парк. „Много от зрителите ми са на диета и споделят, че изживяват забраненото удоволствие с мен. Други са пациенти на болници, които имат достъп само до болнична храна и също обичат да гледат как някой похапва добре.”

Противно на очакванията, каналът й е по-популярен сред жените, а не сред мъжете. Посетителите са в съотношение 60-40 според пола си. Една от зрителките е споделила, че е победила анорексията си, след като гледала с какво удоволствие похапва Дивата. Много други й пращат пари под формата на виртуални ваучъри, които могат да бъдат осребрени подобно на чекове. Плащанията от зрителите са напълно доброволни, тъй като канали като този са безплатни.

Социалната мрежа, която излъчва канала й – Afreeca.TV – позволява на посетителите също да купуват и изпращат виртуални „звездни балони”, които могат да бъдат осребрени, след като сайтът си изтегли комисиона от 30-40%.

Парк готви една трета от манджите, с които вечеря публично. Останалото й се доставя. Офертите за спонсорство не спират да валят, но тя първо опитва спонсорираните ястия и включва в предаванията си само онези, които наистина харесва.

Корейската култура също предлага обяснение на феномена „публично ядене”, който се разраства все повече и повече в местната мрежа. Според Парк основните фактори са нарастването на броя на едночленните домакинства, където хората са самотни и няма с кого да споделят вечерята си; от значение е и изключително широко разпространената мода за стриктни диети в момента, провокирана от културните естетически традиции, повеляващи на жената да бъде нежна и крехка, и все още живото „задължение” на младите жени да си намерят съпруг.

Самата Дива е започнала бизнеса си от самота. „Толкова много от моите приятелки се изпожениха, че останах съвсем сама и много отегчена”, споделя тя. „Когато започнах излъчванията си преди две години, показвах най-различни неща – от танци до спортове, но именно любовта ми към храната наистина започна да предизвиква положителни реакции у феновете.”

Виртуалните „стаи за хранене” започват да се появяват през 2009 г. Днес 5% от 5000-те лайвстрийм канала в Afreeca са посветени на тази тема. 3 милиона души влизат всеки ден, за да ги гледат. И това ако не е „вкусна” работа! 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ