„Коста Конкордия“ пое на последното си пътуване

„Коста Конкордия“ пое на последното си пътуване

Круширалият италиански круизен кораб „Коста Конкордия“ пое по последния си курс. Той бе изцяло изправен на мястото на крушението му край остров Джилио и започна да бъде теглен към пристанището на Генуа, където ще бъде разчленен.

Операцията за отстраняването му от морските води, където се преобърна през януари 2012 г., бе безпрецендентна по мащабите и техниките си. Инцидентът стана повод за смъртта на 32-ма души.

Над 12 кораба ще помогнат в тегленето на лайнера, посочва Би Би Си. Корпусът бе отчасти изправен през септември миналата година, но част от него все още бе потопена във водата, легнала върху 6 стоманени платформи. Лайнерът ще бъде издърпан до Генуа със скорост от два възела – почти равна на тази на темпото на вървене на човек.

Очаква се пътуването да отнеме 4 дни. То започна днес, малко преди 9 ч. местно време.

Френският министър на екологията Сеголен Роаял коментира, че ще наблюдава курса на кораба от Корсика. „Коста Конкордия“ ще премине на 25 км от Корсика, близо до островите Елба и Капри, преди да пристигне в Генуа късно в събота.

Към момента все още има една жертва, чиито останки са в неизвестност. Разследващите крушението така и не откриха тялото на индийския сервитьор Ръсел Ребело, който е работил на борда.

Компанията собственик на лайнера „Коста Крочиере“ оценява стойността на операцията по извозването му от рифа и превръщането му в скрап на 1,5 млрд. долара. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Украйна и съюзниците ѝ ще работят по план за прекратяване на огъня в следващите десет дни
Най-богатият човек Африка иска да създаде най-голямата рафинерия в света в Нигерия
Екзотични дестинации и все по-дълги пътувания – тенденциите в туризма за следващата година
На днешната дата, 27 октомври. Мишкин ден, имен ден празнува Нестор
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Проф. Ива Христова: Пикът на грипа се очаква в края на януари
Литва ще сваля контрабандните балони, идващи от Беларус
Икономиката все още ли е „в добро състояние“? Пет въпроса към ЕЦБ