Business Signature БРОЙ /// Мениджър 04/24
Короната е ваша!
Важно е служителите да участват в изграждането на бранда, казват Мила Атанасова и Катерина Стойчева от DraftKings
Короната е ваша!
Важно е служителите да участват в изграждането на бранда, казват Мила Атанасова и Катерина Стойчева от DraftKings
Каква е ролята на работодателския бранд в процеса по привличане на кадри?
Мила: За нас в DraftKings изграждането на работодателски бранд, който резонира с хората, които цели да привлече, е от ключово значение за всяка стъпка от рекрутмънт процеса. Ето защо през 2023 г. се заехме с инициативата изцяло да трансформираме работодателския си бранд, за да го изградим по начин, чрез който говорим на езика на нашите кандидати. Постигаме това по редица начини, някои от които са следните: Стремим се да създаваме съдържание, което да разказва автентичните истории на нашите талантливи колеги. Така успяваме да представим пред бъдещите кандидати редица успешни примери за това как биха могли да се развиват и израстват в компанията. Посещаваме конференции и организираме инициативи, които са интересни за потенциалните ни бъдещи служители – ние сме на местата, на които са и те. Имаме имейл маркетинг кампании, с които поддържаме ентусиазма както на заинтригувалите се от работни позиции при нас, така и на колеги, които вече не са част от екипа ни.
Важен ли е employer branding-а за задържането на кадри?
Мила: Често компаниите са фокусирани върху пакета със социални придобивки, вътрешнофирмените активности и възможностите за израстване. И докато изброените наистина са важни и стоят в основите на усилията за задържане на таланти и при нас в DraftKings, Employer Branding-ът дава своя невероятен принос, особено когато става въпрос за поддържането на ангажираността на хората в компанията.
За нас е важно колегите ни да са част от нашите Employer Branding инициативи, да ги подкрепят и да вярват в тях. По този начин не само показваме значимостта на дейностите, в които се включваме, но и окуражаваме хората ни да заемат позицията на Brand Advocates. Това поддържа ентусиазма им и им дава възможност да допринесат за съвместния успех на проектите ни.
От ключово значение са и вътрешнофирмените събития и проекти, над които нашият Employee Experience екип работи неуморно – от събития със социален принос до такива, които насърчават колаборация, обмен на знания или просто споделено време заедно.
Какви са ключовите ви стратегии за привличане на таланти?
Мила: Стратегията ни за привличане на таланти се състои от редица компоненти: Работим с глобална Talent Acquisition стратегия, която се основава изцяло върху нуждите на бизнеса ни. Наред с това обаче се стремим прецизно да локализираме и адаптираме усилията си спрямо отделните пазари, на които наемаме служители. Така кандидатите ни имат възможност да си представят реален шанс за личен успех на местно ниво, но с глобално въздействие.
Правим сериозна инвестиция както в броя на експертите по подбор на персонал, така и на експертизата, която търсим и развиваме в тях като професионалисти. За нас е важно и това всеки от тях да открива в себе си ценностите и културата на DraftKings.
Изключително фокусирани сме върху изграждането на позитивен опит за всеки кандидат. Това започва с атрактивното, но достоверно описание на всяка роля, която публикуваме, продължава с регулярна и прозрачна комуникация и завършва с навременна обратна връзка и поддържането на контакт с кандидатите дори след като интервю процесът приключи.
Разработваме и развиваме непрекъснато пакета си със социални придобивки. През 2023 г. увеличихме дните отпуск от 21 на 25, повишихме стойността на ваучерите за храна от 80 на 200 лв., предоставихме достъп до редица ресурси и инструменти за психично здраве и различни видове консултации (финансови, правни), както и добавихме 14 седмици изцяло платено майчинство/бащинство за всички бъдещи родители в компанията в глобален мащаб. И не на последно място – притежаваме атрактивна програма за препоръки от служители, която промотираме регулярно сред тях.
През 2023 г. сте пуснали изцяло обновен Employer Brand. Какво доведе до нуждата от това и каква е неговата цел?
Катерина: Както Мила спомена по-горе, през 2023 г. разработихме цялостна стратегия за разграничаване на работодателската марка от потребителския ни бранд. Целта – да резонираме с талантливите хора, които се стремим да наемаме. Ние имаме невероятния късмет да работим с професионалисти, разположени в 7 държави и 10 часови зони.
Новата работодателска марка е известна с наслова The Crown Is Yours, който е и слоганът на компанията. Фокусът е върху хората ни – техните лица, автентичните истории, които всеки от тях носи и разказва, както и личните успехи, с които допринася за развитието на DraftKings. Ето защо мотивираме служителите си да „носят короната“/wear The Crown, защото частица от бизнеса стои именно в техните ръце и зависи изцяло от тях.
Кои са ключовите компоненти в новата работодателска марка, които ви отличават от останалите дружества?
Катерина: Това, което е изключително за нас, са методите, които използвахме, за да създадем новия бранд, а именно това, че нашите служители бяха част от този процес. Допитахме се до 3000 служители, както и проведохме семинари и интервюта, за да разберем истинския характер на DraftKings и да създадем идентичност, в която служителите ни (съответно и бъдещите такива) могат да се припознаят. С всички тези усилия да включим екипите си при изграждането на работодателската марка ние се стремим да останем „верни на себе си“, или с други думи – автентични, докато вървим по пътя на изключително бързо израстване, каквото претърпяваме в момента.
Мила Атанасова е мениджър по подбор на персонал, част от екипа на „DraftKings България“ вече шест години. Със своя солиден опит в привличането на таланти в международни организации Мила заема настоящата си позиция от 2019 г. и оттогава не спира да търси и имплементира най-добрите практики за привличане на таланти в страната ни.
Катерина Стойчева е Employer Branding експерт за Draftkings Bulgaria. Тя притежава 10-годишен маркетинг опит, който покрива разнообразни области от дигитално съдържание и социални мрежи до PR и Employer Branding.
DraftKings е технологична компания, основана в САЩ през 2012 г., днес пионер в сферата на iGaming-a, фокусирана върху предоставянето на върховно преживяване за клиентa. Разположена в 7 държави и 10 часови зони, с екип от над 4000 талантливи служители, близо 1000 от които в България, нейният глобален екип покорява нови пазари, разработва иновативни продукти и дефинира вълнуващото технологично бъдеще.
|
Ключови думи
Employer Branding
работодателска марка
служители
пазар на труда