Business Signature БРОЙ /// Мениджър 06/2025
Сигурност в развитие
С нова визия и с грижа към клиента „Групама Застраховане“ отчита все по-бърз растеж, споделя главният изпълнителен директор на дружеството Селин Болар
Сигурност в развитие

С нова визия и с грижа към клиента „Групама Застраховане“ отчита все по-бърз растеж, споделя главният изпълнителен директор на дружеството Селин Болар


Oт края на 2024 г. „Групама Застраховане“ е с ново лого и визуална идентичност. Какво стои зад промяната, накъде продължава компанията и как се развива към бъдещето на новите технологии разказва главният изпълнителен директор на „Групама Застраховане“ Селин Болар.
„Групама“ вече е със сменени лого и визия. Какво се крие зад тази промяна?
Новото ни лого и новата ни визуална идентичност за нас не са никак случайни. Те обединяват ценностите, произхода и историята, които са ни изградили и оформят пътя ни напред. Нашето лично отношение към всеки, нашата над 100-годишна традиция на подкрепа – те са в центъра на логото с френската провинция, там, където всеки подкрепя съседа, близкия. От нея „Групама“ бележи началото си, основано на модела на взаимност. Това всъщност значи и името на групата – Groupama Assurances Mutuelles (mutuelle, от френски – взаимно). Кръгът пък е защитният пояс, който нашата компания изгражда в подкрепа на хората, за да имат стабилност и сигурност в бъдещето си.
Това не са само символи. Като прегръщаме силно модела на взаимност, близост и човешко отношение, ние оставаме точката, до която всеки достига лесно и може да получи умни и човешки застрахователни решения. Изборът на „Групама“ означава, че винаги ще имате някой близо до себе си. Неслучайно в новите ни визии ще забележите и една точка. Точката за подкрепа – от нашите експерти на място, онлайн, където и както ви е удобно. Споменахте, че визията не показва само историята, но и бъдещето на „Групама“. Разкажете ни повече за него.
Може да забележите, че кръгът в логото ни е отворен, както и компанията ни е отворена да се обновява, за да е в крак с новите технологични решения в услуга на клиенти, партньори и служители. Това е формулата, която е в основата на устойчивия ръст на „Групама“ в България. Вярваме, че внедряването на нови технологии е ключът към бъдещето, в което човешкото и дигиталното вървят ръка за ръка.
Инвестираме много в мащабни проекти за дигитална трансформация и навлизане на AI технологии – насочихме сериозни усилия към процесите на обслужване и при обработката на щети. Визията ни е AI да се превръща във все по-сериозен помощник през цялата клиентска пътека – да помага за увеличаване на скоростта на обслужване на щетата от възникването ѝ до изплащането.
Чрез технологиите отключваме най-ценния актив на една застрахователна компания – възможността служителите ни да имат време за лично отношение към клиента. Освобождаваме ги от административната работа, за да могат да влязат в личната ситуация на хората, да са емпатични, отдадени и да чуят в детайли човешката история. В свят, в който има все повече невярна информация и хората са все по-несигурни, те трябва да могат да говорят с човек, който ще разбере отвъд думите тяхната индивидуална емоционална ситуация, а не с робот.
Говорите за индивидуален подход в продуктите, как се случва това?
Базираме стратегията си върху развитието на нови продуктови линии и осъвременяването на съществуващите, като слушаме своите клиенти. Създаваме предложенията си по design thinking модел – чрез прототипи осъществяваме проучвания сред клиенти и партньори, за да гарантираме, че разработките отговарят на очакванията. Повечето от основните продукти на „Групама“ предлагат също нужната гъвкавост и включваме покрития, чрез които всеки може да ги избира според нуждите си.
Заговорихме за устойчивост, какъв е ангажиментът на „Групама в това отношение?
Чрез своя модел на работа „Групама“ не просто предлага застраховки, а се стреми да промени начина, по който клиентите възприемат ползите от тях. Работим за по-голяма информираност за целите и нуждите от застраховането. Започнахме своя онлайн рубрика „Групама – Застрахователен компас“. В кратки видеа синтезираме важните неща от света на застраховането и помагаме в избора на подходящата застраховка. Като компания, отговорна за устойчивите процеси и развитие на по-солидарно общество, инвестираме значителни усилия и ресурси.
Над 1000 ученици и учители от София, Пловдив, Видин и Русе преминаха курсове и тренинги по първа долекарска помощ благодарение на „Групама“. Дейността е в рамките на глобалната ни програма „Спасители на животи“. До края на годината курсове ще преминат още 700 деца. Над 250 са обучените служители и партньори, а над 7000 души преминаха бързи тренинги по първа помощ по време на различни фестивали, в които „Групама“ участва.
„Зеленото“ не е само нашият цвят, то е и нашата ДНК. Базите данни и дигиталните ресурси на компанията се хостват на един от най-екологичните сървъри в света, който работи с над 96% чиста енергия без въглероден отпечатък. Процесите на дигитализация, започнати от компанията, спестяват повече от 10 000 листа хартия годишно. Много от документите по полиците на клиентите се изпращат само дигитално.
Ако трябва да убедите още някого за нуждата от застраховането, какво бихте казали накратко?
На фона на непрогнозируеми и значителни по мащаби промени в климата, на динамичния и забързан начин на живот застраховането се превръща в доверен партньор за по-сигурно, стабилно и устойчиво бъдеще.
„Групама“ резултати и ръст:
За 2024 г. „Групама“ отново е удовлетвореност при обслужването на щети в № 1 по клиентска „Каско“ и „Имущество“ според проучвания, възложени от компанията на външна агенция;
Отбелязваме 24% ръст на полиците на годишна база (април 2024 г. – април 2025 г.);
45% ръст на клиентите (април 2024 г. – април 2025 г.);
Над заявяват своите претенции през онлайн портала 90% от клиентите по здравно застраховане MyGroupama;
Все повече българи сключват различни от задъл жителните застраховки, което показва напредъкпри застрахователната култура.
Щастливи сме да споделим още, че наскоро бяхме определени за Застрахователна компания на годината в конкурса „Компания на годината“. Възприемаме това като заслужено признание, но и то носи по-голяма отговорност.
|
Ключови думи
Групама
застраховане
застраховане на бъдещето
застрахователен сектор