Leader's Hub БРОЙ /// Мениджър 10/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Случаят със служителя, който се изправи пред етична дилема
Как да постъпи
Случаят със служителя, който се изправи пред етична дилема
Как да постъпи
След шест години в компанията Калина Р. е повишена в маркетинг мениджър преди месец. Чувства се кариерно удовлетворена на новата позиция, докато един ден прекият ѝ ръководител ѝ казва да подготви маркетинг доклад за текущото тримесечие така, че да изглежда по-добър от реалността. Калина се обърква, защото не е очаквала пред нея да се яви подобна етична дилема – да подаде ли невярна информация, или да бъде – както винаги – обективна и прецизна? Как да постъпи?
Два сценария, без да се действа „на сляпо“
Полина Декова, маркетинг мениджър Global Delivery в Akkodis
Това е изключителна деликатна ситуация, тъй като поставя в конфликт ангажираността, лоялността и морала на служителя. При тези обстоятелства бих посъветвала да не се действа „на сляпо“ и просто да се изпълни дадената задача, а да се потърсят причините зад подобно искане.
Може би има натиск от по-високо ниво, който ръководителят не може да овладее, или това е негово/нейно лично желание да презентира по-добри от реалните данни.
Първият сценарий би могъл да бъде лесно разрешен, ако ръководител и служител работят заедно и намерят най-добрия възможен подход да представят данните в добра светлина. Подобен ефект се постига чрез наблягане ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|

Ключови думи
казус
служители
етична дилема