Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4

Ирина Лазова

Регионален мениджър на Answear за България

Снимки:

Юлиян Донов

Ирина Лазова

Ирина Лазова

Регионален мениджър на Answear за България

Ирина Лазова
Ирина Лазова, регионален мениджър на Answear за България
quotes

През последните пет години Ирина Лазова ръководи екипа на модната платформа Answear в България. Професионалната ѝ кариера е свързана с работа в маркетинг екипа на University of Arts London и в редица рекламни и PR агенции. Завършила е връзки с обществеността в Софийския университет и моден дизайн и маркетинг в London College of Fashion.

Споделя, че личната ѝ формула за успешна иновация в нейната професионална сфера е на първо място да бъде информирана. „Отделям достатъчно време за проучване на тенденциите и нововъведенията в световен мащаб. Успешното им прилагане зависи от много фактори. Answear e компания, която оперира на 10 пазара, съответно тестваме всеки инструмент дълго преди да го представим. Понякога това отнема време, но е по-добре да предложиш перфектен краен продукт или услуга, отколкото да подведеш потребителите си“, уверена е Ирина Лазова.

Създадена през 2011 г. в Полша, Answear е международна модна мултибранд платформа, която предлага дрехи, обувки, аксесоари, спортни стоки и маркови изделия за дома. Месечно онлайн магазинът Answear.com привлича над 11 милиона потребители.

Q&A:

Споделяте ли мнението, че иновациите са визитната картичка на бъдещето?

Иновациите са задължителен инструмент и сега, независимо дали говорим за технологични, маркетингови, административни нововъведения или в сферата на обслужването. Пазарът е изключително конкурентен, а клиентите все по-взискателни, особено в сегмента на електронната търговия. Поради тази причина е наложително ръководителите на екипи и компании постоянно да се обучават и информират, за да предлагат достатъчно добър продукт както на служителите, така и на крайния клиент.

Каква роля играят новите технологии и иновациите в подобряване на потребителското изживяване на вашите клиенти?

Специално в нашия сектор технологичните иновации са задължителни. Те подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента, което логично води и до по-високи продажби. Чрез алгоритми и AI оптимизираните търсачки например персонализират предлаганите продукти спрямо предишните търсения и харесвания на различните клиенти. Това неминуемо води до покачване на стойността на потребителската кошница, но и спестява време на клиента. Персонализацията е друг ключов фактор, който големите играчи все повече изследват. Според „Маккинзи енд Къмпани“ персонализираните рекламни послания и кампании водят до 15% по-висока обвързаност между марка и краен потребител. По време на Черния петък за първи път ще тестваме дигитален рекламен инструмент, който измерва времето, което един човек отделя, за да гледа определено онлайн рекламно съдържание и на тази база му предлага други такива.

Как вашият онлайн магазин подкрепя устойчивостта и отговорната мода?

Като мултибранд магазин ние сме обвързани с политиката и решенията на марките, които предлагаме. Същевременно обаче се опитваме да подпомагаме отговорната мода. Кутиите ни са изработени от рециклиран картон и са за многократна употреба, т.е. при необходимост от връщане опаковката има допълнителна лента с лепило, която просто трябва да се затвори. Те са и сертифицирани от FSC.

През 2020 г. се присъединихме към компаниите, решени да не търгуват с косъм, и получихме удостоверение от фондация Open Cages. На сайта ни има редица марки, които са приятелски настроени към околната среда, използват рециклирани материали и организират социално отговорни кампании. Включихме и редица изделия, направени от екологични платове като лен, органичен памук, бамбук и модал.

Какви нетрадиционни партньорства са част от вашата стратегия за иноваторски подход в бизнеса?

От съществуването на Answear на българския пазар винаги сме търсили интересни партньорства и проекти. Организирали сме дамско стенд-ъп шоу, където 800 билета бяха разпродадени за по-малко от седмица, а приходите бяха дарени на Българския фонд за жените. Работили сме с Viber, с WeTransfer по кампания, насочена към помагането на кариерното развитие на графични дизайнери и визуални артисти.

Наскоро приключихме мащабна кампания с Motorola Razr, която освен традиционните рекламни канали като OOH (out of home), PR и инфлуенсъри, включваше и активация за крайния потребител: покупката на телефона водеше до специална страница, където клиентът имаше възможност да спечели подарък от Answear.

Изключително се гордеем със социално отговорния ни проект „Погрижи се за това вътре“. Кутиите ни бяха брандирани с Take care what is inside и чрез партньорството ни с Hours Space – професионалната общност, която активно популяризира психотерапията у нас. През седмицата на психичното здраве всеки, направил покупка от сайта, имаше възможност да си запази опознавателна консултация с терапевт от общността.