10 начина да помогнете на другите, които ще ви доведат до успех

10 начина да помогнете на другите, които ще ви доведат до успех

Да помагате на останалите трябва да бъде естествено продължение на отговорностите на всеки бизнес лидер. За съжаление, това няма да се случи толкова лесно, колкото си мислите. Лидерите често се захващат с оперативни задачи или другиу текущи проблеми, които ги отклоняват от ресурс, време и възможности да окажат на хората помощта, от която се нуждаят. Въпреки това, през последната година, аз осъзнах, че повечето от най-добрите ми клиенти, партньори и отношения са дошли от хора, на които съм помогнала. Ето 10 мисли, които ще ви напомнят да помагате на останалите:

1. Споделяйте знание

Най-лесният начин да помогнете на някого е като споделите знанията си. Не е задължително да сте пред клас и да преподавате. Всеки ден се открива възможност да предавате знанията си на някого в област, в която сте силни. Ключът е непрекъснато да се обучавате, за да сте винаги на върха на вълната.

2. Открийте какво е важно за тях

Най-важното правило да помогнете на някого е да откриете какво наистина е ценно за него. Можете да вложите време и усилия да помогнете на някого с нещо, за което той дори не се нуждае от помощ. Направете усилие да ги попитате в коя област се нуждаят от помощ и го имайте в предвид, когато се отдаде възможност.

3. Споделяйте ресурсите си

Помислете за ресурсите, в които сте инвестирали и не забравяйте, че те могат да помогнат на някой друг. Може би разработчик от вашия екип има допълнително време, а някой ваш познат се нуждае от помощ за бърза задача. Или, може би имате билети за важен мач, на който няма да можете да отидете. Използвайте ги като коз и ги дайте на тези хора, за които ще имат най-голяма стойност.

4. Оглеждайте се за възможности

Важно да се оглеждате за възможности. Това може да е опция за пробив, потенциален партньор или просто бизнес възможност. Когато видите възможност се запитайте кой може да има полза, ако има тази информация. Един от начините, който аз използвам да помагам на служителите си е да съдействам на техните приятели и роднини, които си търсят работа.

5. Давайте прозрачна обратна връзка

Прозрачната обратна връзка може да бъде трудна, защото някои хора не възприемат добре конструктивната критика. Има голяма разлика между това да кажете на някой, че не струва и това да му дадете добър пример как да се развие. Някои хора няма да го приемат добре, но в дългосрочна перспектива вие ще помогнете на хората, с които искате да работите, както и да подобрите ефективността и успехите на компанията ви.

6. Бъдете адвокат на марката

Бях на важна конференция преди време, на която служителка на American Airlines постоянно обясняваше и изтъкваше качества за един от техните продукти. Тя наистина искаше да помогне на компанията, защото обичаше продукта, искрено вярваше в него и искаше да види, че компанията преуспява. Помислете за продукти и услуги, които обичате и не се срамувайте хората да разберат за тях.

7. Правете представяния

Тук можем да говорим много. Някой познава друг, който е идеалният контакт или клиент за трети човек, но никога не е направил връзката между тях. Вместо да давате и после да нарушавате обещания просто си създайте навика всяка седмица да свързвате някои хора, които ще са си от взаимна полза. Но винаги трябва да бъдете внимателни в преценката си, задължително първо трябва да се уверите, че хората, които представяте са надеждни.

8. Дарявайте доброволно времето си

Времето е ценно и повечето хора го разбират. Когато отделяте време, за да помогнете на приятел, те го запомнят. Опитвам се поне веднъж на две седмици да правя уебинар за контакти, така че те знаят, че съм готова да отделя от времето си да обменя опита си с обществото. Дори и да не е нещо публично като уебинар или подкаст отделете малко време за да помогнете на някого. Може да бъде просто помощ да се премести в новото си жилище.

9. Отдайте им признателност

Има различни начини да дадете признателност на някого. Можете да ги включите в статия, която сте писали или да ги споменете в реч или презентация. Най-добрият начин да отдадете признателност на някого е като го номинирате за награда. Има безброй награди, които могат да помогнат на различни хора от вашата мрежа. Това, че сте се сетили за тях и публично сте похвалили постиженията им ще означава много за номинираните. В по-малък мащаб, може да има вътрешно признаване в рамките на вашата компания. Имаме награда, наречена „коланът”, която изглежда като колан WWF. Всяка седмица настоящият победител посочва следващия. Това е лесен начин да накарате служителите си да се чувстват добре за работата, която вършат в компанията ви.

10 Давайте подаръци

Подаръците крият риск, защото вие не искате да „купувате” благосклонност. Затова подбирайте подаръци, които да имат смисъл и да помагат. Когато  ураганът Санди удари Щатите ние изпратихме спасителни пакети , които оцелелите биха могли да използват докато се възстановяваха от бедствието. Хората са склонни да помнят кой им е помогнал, когато са имали нужда, така че е важно да се направят допълнителни усилия в тези времена.

Да помагате на останалите не винаги е лесно. Понякога помощта може да наруши графика ви и да ви коства време, пари и други ресурси. Помощта дори може да се тълкува по погрешен начин. Все пак, имайте предвид гореизброените стъпки за някои лесни начини да се покажете на вашите познати, че те наистина имат значение за вас.

Джоан Хол, изпълнителен директор на Influence & Co., компания, която помага на личности и марки да повишат своето влияние и значение.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ