Чувстват ли се вашите служители чути?

Чувстват ли се вашите служители чути?

Скорошни проучвания показват, че по-голямата част от служителите смятат, че гласът им не се чува на работното място. Всъщност зашеметяващите 86% вярват, че хората в тяхната организация не се чуват, докато друго проучване разкрива, че 60% от служителите смятат, че техните възгледи и мнения просто се игнорират.

Като треньор по лидерство знам, че да бъдеш чут е едно от най-важните неща за служителите и трябва да бъде основен приоритет за лидерите. Ето защо идентифицирах седем доказани стратегии, които могат да ви помогнат да създадете култура, в която служителите ви да се чувстват чути и уважавани.

Култивирайте психологическа безопасност

Създайте работно място, където членовете на екипа се чувстват сигурни да изразяват мисли и идеи без страх от репресии или подигравки. Културата на психологическа безопасност насърчава поемането на рискове и искрената обратна връзка, които са от решаващо значение за непрекъснатото усъвършенстване и иновации.

Отворете множество канали за обратна връзка

 Осигурете различни начини за служителите да споделят своите отзиви, независимо дали чрез анкети, отворени форуми или срещи на четири очи. Предлагането на множество канали отчита различни комуникационни предпочитания и увеличава участието.

Търсете информация проактивно

Не чакайте обратна връзка, търсете я. Редовно комуникирайте с вашия екип и настоявайте хората да споделят  техните идеи и гледни точки. Този проактивен подход показва, че цените техния принос и желаете да включите техните позиции в процесите на вземане на решения.

Предприемайте действия на база обратната връзка:

Изслушването е само първата стъпка. Действието въз основа на обратната връзка е от решаващо значение. Покажете на екипа си, че техният принос има реални последици, като внедрите промени въз основа на техните предложения. Това не само подобрява работното място, но и засилва стойността на техния принос.

Признавайте и награждавайте приноса

Признавайте приноса на служителите, които предлагат полезна обратна връзка и допринасят за успехите и развитието на екипа. Независимо дали чрез публично признание, награди или възможности за кариерно развитие, показването на признателност може значително да подобри екипния дух и да насърчи по-нататъшно участие.

Насърчавайте положителното сътрудничество

Уверете се, че усилията за сътрудничество са положителни и продуктивни. Улеснявайте работата в екип, която позволява открит обмен и оценява приноса на всеки член. Положителната среда за сътрудничество кара всеки да се чувства включен и важен.

Практикувайте активно слушане

Бъдете ангажирани по време на разговорите с другите. Покажете искрен интерес към това, което вашите служители имат да кажат, като задавате изясняващи въпроси и обобщавате техните точки. Демонстрирането на активно слушане потвърждава, че цените техния принос и разбирате техните гледните им точки.

Чрез прилагането на тези седем стратегии вие ще култивирате среда, в която вашите служители се чувстват чути, уважавани и овластени да допринесат за успеха на вашата организация. Не забравяйте, че когато членовете на вашият екип знаят, че гласовете им имат значение, те ще бъдат вдъхновени да дадат най-доброто от себе си.

……………………..

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ