Твърде изолирани

Твърде изолирани

Чувствате ли се изолирани на работа? Ако отговорът е „да“, то трябва да знаете, че не сте сами. Според неотдавнашно проучване на TopResume повечето професионалисти, ориентирани към кариерата, казват, че идентифицират себе си до голяма степен като „интроверти“ на работното място. Участвалите в проучването споделят, че имат малко контакти с колегите си извън работата, като тези резултати важат в пълна сила както за представители на всички поколения, които могат да бъдат видени на работното място.

Появата на хибридна и дистанционна работа създаде усещане за изолация, тъй като колегите често общуват от разстояние и с помощта на различни технологии. И въпреки че не е необходимо да сте най-добри приятели с всички, с които работите, важно е да създавате и поддържате връзки на работното място. Твърде голямото дистанциране от другите е „носи риск, който може да спъне вашия професионален напредък“, казва Аманда Аугустин, кариерен експерт в TopResume и сътрудник на Fast Company. Ето пет начина да преодолеете тази изолация:

Социализация извън работата

Възползвайте се от възможностите за общуване, когато се появят. „Това не означава да сте най-добри приятели с вашите колеги, а понякога да се свързвате с тях извън работното място - да обядвате заедно или да отидете на кафе“, обяснява Аугустин.

Ако вашите колеги и техните семейства живеят наблизо, можете да организирате срещи с вашите деца, ако имате такива, или пък да ги поканите на празненство за вашия рожден ден.

Опознайте колегите си в работата

Второ, отделете време да опознаете колегите си на работа, независимо дали сте редовно в офиса или работите от разстояние. Всъщност това е особено важно, ако често или постоянно работите извън офиса.

Аугустин предлага да се добави лично време към срещите. Така че може да насрочите среща с продължителност 20 минути и да кажете, че искате допълнителни 10 минути, за да опознаете по-добре колегата си. Августин казва , че „всеки месец между 8:15 и 8:45 разговаря с колега в Атланта, докато работи от Лонг Айлънд“. „Ние не говорим за работа“. Говорим за нашите семейства и за живота. Това се превърна в страхотна връзка. Дори получих шанса да работя по нови проекти с нея!“, споделя тя.

Изградете връзки

Трети начин за преодоляване на изолацията е укрепване на връзките с хората, с които си сътрудничите.

Да предположим, че сте в отдел, който работи в тясно сътрудничество с друга група. Запознайте се с тази група. Идентифицирайте хората, които могат да бъдат ценни партньори. Тези връзки ще ви направят по-видими и ще отворят нови пътища за напредък.

Обърнете се към потенциални ментори във вашата компания. „Ако се възхищавате на някой, който е по-старши от вас в компанията, може да кажете нещо от типа на: „Наистина се възхищавам на работата ви, можем ли да се срещнем?“, категорична е Аугустин. Този подход може да изисква известна доза кураж, но както казва Аугустин: „Кой човек не би се отзовал да ви помогне, когато покажете, че цените това, което можете да научите от него?“.

Не се ограничавайте само в рамките на вашата компания

Аугустин също предлага да потърсите възможности за създаване на мрежа от контакти извън вашето текущо работно място. „Посещавайте семинари и конференции, където можете да срещнете нови хора с подобно на вашето мислене“, казва тя.

Може дори да изградите ценни взаимоотношения с хора от вашия квартал. „Няма нищо по-хубаво от това да се сплотите заради споделен интерес или хоби“, казва Августин. „Например, можете да срещнете важен контакт, докато работите като доброволец в приют за домашни любимци или пък докато участвате във вътрешна футболна лига“.

Връзките, които изграждате извън сегашната си компания, могат да се окажат изключително ценни в траекторията на вашата кариера. Когато кандидатствате за работа в нова фирма, шансът ви за успех се увеличава десетократно, когато кандидатурата ви включва препоръка от човек в ​​същата компания.

Поддържайте силно присъствие

Независимо дали лично или дистанционно, уверете се, че присъствате напълно във всяко взаимодействие и среща. Демонстрирайте активно слушане и отделете цялото си внимание на говорещия.

Твърде често хората губят фокус при виртуални срещи. Те изключват камерите си и се занимават с няколко задачи наведнъж. Деветдесет и два процента от хората признават, че понякога изпълняват няколко задачи едновременно при онлайн срещи, а 41% казват, че го правят „често“ или „през цялото време“.

Как можете да опознаете другите, когато всъщност не сте присъстващи – физически или психически? „Ако искате да преодолеете изолацията, един от най-добрите начини е да поддържате активност в онлайн срещите. Уверете се, че имате с какво да допринесете за тези диалози и ще се окажете по-малко изолирани“, съветва Аугустин.

…………

Джудит Хъмфри, автор на „Speaking as a Leader: How to Lead Every Time You Speak“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ